نسخه چاپی

رسانه‌ها خبر دادند:

پیشرفت‌های خوب ایران و آمریكا در مذاكرات مربوط به اجرای برجام

رسانه های خبری ژاپن روز چهارشنبه با انتشار گزارش های مختلف از پیشرفت های قابل توجه میان ایران و آمریكا در مذاكرات مربوط به اجرای برجام خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، رسانه های گروهی ژاپن از جمله تارنماهای ژاپن نیوز، ژاپن تودی، شبكه خبری ان اچ كی، اعلام كردند كه محمد جواد ظریف و جان كری وزیران خارجه ایران و آمریكا به طور مشروح در باره این موضوع گفت وگو كرده اند.

این در شرایطی است كه بنا بر این گزارش ها، دو طرف گفته اند كه برای تكمیل گفت وگوهای خود بار دیگر مذاكراتی را در نیویورك خواهند داشت.

گزارش ها تصریح می كند كه ایران به شدت به دنبال لغو تحریم ها است و بارها تاكید كرده كه تحریم های ناعادلانه علیه مردم این كشور باید به طور كامل رفع شود.

«ژاپن تودی» می نویسد كه در همین ارتباط دو كشور گفت و گوهایی را در سطوح مختلف داشته اند و وزیر خارجه آمریكا می گوید در مذاكراتش با همتای ایرانی خود در خصوص چند مساله بسیار مهم بحث و تبادل نظر شده و پیشرفت های خوبی هم بدست آمده است.

بنا بر این گزارش ها، كری خاطر نشان كرد ما می خواهیم اطمینان حاصل شود كه همه جوانب از توافقنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» منفعت حاصل می كنند و در باره شماری از موضوعات كلیدی، آمریكا و ایران همچنان گفت و گو خواهند كرد.
گزارش ها می افزاید: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز خواستار تضمین كامل این موضوع شده است كه ایران باید از منافع برجام منتفع شود.

انتظار می رود كه بر مبنای اخبار بدست آمده از رسانه های ژاپن، وزیران خارجه ایران و آمریكا یك بار دیگر در روز جمعه هفته جاری با یكدیگر در باره برجام و اجرای موثر آن به طوری كه منافع آن در اختیار مردم ایران قرار گیرد، بحث و تبادل نظر كنند.

رسانه های ژاپنی همچنین در گزارش های خود آورده اند: ایران به آمریكا تاكید كرده است به تعهداتش به طور كامل عمل نكرده و این موضوع در رفتار برخی از بانك های غربی جهت عادی سازی تجارت با ایران خود را نشان می دهد.

براساس گزارش های منتشر شده، دكتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روزسه شنبه به مدت 3 ساعت پشت درهای بسته با جان كری همتای آمریكایی خود دیدار وگفت وگو كرده است.
مقام های آمریكایی پیشتر گفته بودند كه راه های حل وفصل بحران سوریه و كمك ایران در این ارتباط نیز یكی دیگر از محورهای گفت وگوی ظریف و كری خواهد بود.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...