نسخه چاپی

تاسیس بیمارستانی داخل موبایل در انگلیس

شرق نوشت:

بیماران انگلیسی دیگر برای چکاپ لازم نیست زحمت سر زدن به دکتر را به خودشان بدهند و به جای آن می‌توانند از طریق یک برنامه موبایل، سلامتی خود را زیر نظر داشته باشند. این برنامه بیشتر به درد کسانی می‌خورد که مجبورند هر روز آخرین وضعیت خود را چک کنند و آن را از طریق پیام کوتاه به مرکز کامپیوتری بفرستند.

نتیجه بررسی‌های آنها ظرف چند دقیقه آنالیز و فوری جواب آن برای بیماران فرستاده می‌شود تا آنها بدانند در آن لحظه باید چه کاری انجام دهند. طراح این برنامه اداره سلامت انگلیس بوده که با این کار می‌خواهد جلو هزینه‌های غیرعادی بیماران را بگیرد ضمن اینکه اگر بیماران هر روز در جریان آخرین وضعیت‌شان قرار داشته باشند کمتر از دیگر موارد یکدفعه خودشان را از پا می‌اندازند. این طرح البته مخالفانی هم دارد و بعضی از پزشکان عقیده دارند که مجبور کردن بیماران به استفاده از این تکنولوژی اشتباه بزرگی است. آنها می‌گویند برای گروه خاصی از بیماران که سن و سالی از آنها گذشته رفتن به مطب و دیدن دکتر به مراتب بهتر از دانلود کردن نرم‌افزار موبایل و استفاده از آن است.

یکی از این افراد دکتر لارنس یاکمن رییس کمیته پزشکی اتحادیه پزشکان انگلیس است که به نظرش مجبور کردن افراد برای انجام دادن کاری بیهوده است: «قبول کنید که افراد سالمند برای استفاده از چنین برنامه‌ای آمادگی کامل را ندارند و ممکن است عواقب بدی در انتظارشان باشد البته عده‌ای هم از چنین چیزهایی خوش‌شان می‌آید و کلا دوست دارند که به خوبی از خودشان مراقبت کنند.» به عقیده او یکی دیگر از مضرات این طرح نیروی زیادی است که باید مسوول جواب دادن به سوال‌های بیماران باشد و به همین دلیل پزشکان و پرستاران از کار اصلی‌شان بازخواهند ماند. به گفته مسوولان اداره بهداشت و سلامت انگلیس در حال حاضر 15‌هزار بیمار از این برنامه استفاده می‌کنند و طی ماه‌های آینده قطعا افراد بیشتری جذب این سیستم خواهند شد.

فیل اوکونل طراح این برنامه مدعی است که قرار نیست این سیستم جایگزین ویزیت‌های حضوری شود و تنها قرار است جلو حضورهای بی‌مورد بیمارها در بیمارستان گرفته شود. اندرو لانزلی وزیر بهداشت انگلیس هم یکی از حامیان این طرح است. او می‌گوید وقتی مردم از طریق موبایل‌شان در جریان آخرین اخبار و خیلی موارد دیگر قرار می‌گیرند پس هیچ ایرادی ندارد که آنها بتوانند از این طریق مثلا فشار خون‌شان را کنترل کنند و همیشه در جریان آخرین وضعیت جسمانی‌شان باشند.

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...