نسخه چاپی

این غذاها باعث ایجاد آكنه می شوند

جوش یا آكنه، طیف متنوعی از ضایعات پوستی است كه به صورت لكه‌های قرمزرنگ یا دانه‌های پُررنگ در پوست و یا دانه‌های زیر پوست شدیدتر و همراه با ضایعات چركی در تنه و اندام‌ها و صورت مشاهده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از وب سایت بدونیم جوش يا آکنه، طيف متنوعي از ضايعات پوستي است که به صورت لکه‌هاي قرمزرنگ يا دانه‌هاي پُررنگ در پوست و يا دانه‌هاي زير پوست شديدتر و همراه با ضايعات چرکي در تنه و اندام‌ها و صورت مشاهده مي‌شود. معمولاْ غذا باعث ايجاد جوش نميشود. گرچه غذاهای چرب و شيرين در بعضی افراد جوشها را بدتر می کنند ولی اين عمومی نيست و بقيه افراد نياز به رژيم غذائی ندارند. از جمله غذا و خوراکيهايي که باعث اين علت ميشوند شامل:

شیر بدون چربی

کسانی که شیر می خورند جوش های بیشتری نسبت به کسانی که شیر مصرف نمی کنند دارند. (هورمون های لبنیات پوست را از کنترل خارج می کنند) جالب است که شیر کم چرب بدتر از شیرهای کامل و حتی شیر کم چرب است. دلیل آن هنوز مشخص نشده است اما شاید به دلیل پروتئین های مختلفی باشد که در این نوع شیر یافت می شود.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند

بستنی

دلیل جوش های زیاد روی صورتتان می تواند مصرف بستنی باشد. شکر در پوست ایجاد التهاب می کند. بستنی علاوه بر شکر شامل لبنیات نیز می شود. پس اگر می خواهید از جوش های صورت خلاص شوید دیگر بستنی را کنار بگذارید.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


چیپس سیب زمینی

کربوهیدرات ها به خصوص کربوهیدرات های شاخص قندخون بالا باعث التهاب می شوند که در نهایت جوش هایی روی پوست ایجاد می کنند. در مورد غذاهایی که باعث آکنه می شوند غذاهای شاخص قند خون بالا بیشترین تاثیر را دارند. این بار که دلتان چیپس سیب زمینی خواست به جای آن بادام زمینی بخورید که غذایی است با شاخص قند خون پایین.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


شکلات

شکر و لبنیات مقصرین اصلی آکنه های پوستی هستند. پس اگر ترکیب این دو را با هم مصرف کنید چند روز بیشتر طول نمی کشد که شاهد آکنه هایی روی پوست خود خواهید بود.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


پیتزا

یک اسلایس پیتزا سرشار از کربوهیدرات های شاخص قندخون بالا می باشد و تمام پنیر روی آن یعنی همان لبنیات. پیشنهاد می کنم از این به بعد پیتزای سبزیجات بخورید.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


نان سفید

هر وقت خواستید ساندیچ سفارش دهید با نان گندم سفارش بدهید. کربوهیدرات بالای نان سفید باعث می شود آکنه های پوست بدتر شوند.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


کلوچه

بیشتر کلوچه ها به دلیل دارا بودن شکر، کربوهیدرات های تصفیه شده و لبنیات خبر بدی برای پوست شما هستند. با کلوچه ها خداحافظی کنید. به شما قول می دهم که جوش ها خیلی زود از بین می روند.

۱۳۹۵/۲/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...