نسخه چاپی

استقبال وزارت بهداشت از افزایش مالیات سیگار

افزایش مالیات بر قیمت خرده فروشی سیگار صرف خدمات درمانی، پیشگیری و آموزش برای كاهش مصرف سیگار و اقدامات بهداشتی درمانی عوارض مصرف سیگار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما: دکتر حریرچی درباره رضایت از میزان افزایش مالیات در خرده فروشی سیگار افزود: اقدامی که انجام شد اقدامی مهم و یک نقطه عطف تاریخی در مبارزه با دخانیات است.

وی گفت: ‌اگرچه این افزایش عوارض بین 20 تا 30 و چند درصدی است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و به سطح کشورهای دیگر نرسیده ایم.

حریرچی افزود: سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه سیگار در کشور می شود و حدود 30 هزار میلیارد تومان هزینه اقدامات درمانی عوارضی که سیگار بر سلامت مردم می گذارد.

وی تاکید کرد: این افزایش مالیات به نوعی عامل بازدارنده است و منابع حاصل از آن صرف پیشگیری،‌آموزش، اقدامات بهداشتی - درمانی، گسترش ‌ورزش همگانی، نظارت بر توزیع و قاچاق و درمان مبتلایان عوارض سیگار خواهد شد، هر چند ما از اول نیز به دنبال درآمد این افزایش مالیات نبوده ایم و همانگونه که دیگر کشورها از این راه برای کاهش مصرف دخانیات موفق بوده اند خواسته ایم تا با این افزایش به نوعی مصرف سیگار را کاهش دهیم.

حریرچی با تشکر از مجلس و دولت به منظور تصویب این مصوبه گفت: مصوبه اخیر ناشی از درایت و دوراندیشی نمایندگان و همراهی دولت در ارتقای سلامت مردم بوده است و از آن بسیار راضی هستیم.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...