نسخه چاپی

رئیس سازمان هواشناسی خبر داد

حجم بارش‌ها ۲ درصد بیش از حد نرمال است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه بارش‌ها از ابتدای خردادماه كاهش می‌یابد، گفت: البته میزان بارش‌های امسال ۲ درصد بالاتر از رقم نرمال است.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، داود پرهیزگار امروز در مراسم مبادله تفاهم‌نامه بهره‌گیری از ظرفیت‌ها 69 سامانه هواشناسی جاده‌ای اظهار داشت: با توجه به توپوگرافی کشور ایران و وجود جاده‌های کوهستانی، نیازمند توسعه شبکه‌های اطلاع‌رسانی جاده‌ای هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا فعالیت‌های تحقیقاتی در حال انجام است تا نقاطی که لازم است به ایستگاه‌های پایش هواشناسی تجهیز شوند.

پرهیزگار ادامه داد: در حال حاضر 69 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در گردنه‌ محورهای سردسیر و برف‌خیز نصب شده است.

وی افزود: رویکرد سازمان هواشناسی، کاربردی کردن اطلاعات هواشناسی است، در همین راستا سامانه توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طیف کاربران هواشناسی گسترده است، افزود: مردم عادی، کشاورزان، سیستم حمل و نقل، بخش‌های نظامی و از این قبیل همه خواهان اطلاعات هواشناسی به روز هستند.

وی تأکید کرد: قطعاً پیش‌آگاهی از شرایط جوی از مخاطرات رانندگی می‌کاهد و به مدیریت بهتر راه‌ها می‌انجامد؛ در نوروز امسال، اطلاعیه‌های هواشناسی موجب شد مردم از جاده‌های برفگیر کوهستانی تردد نکنند و ترافیک و مشکلات راهداری‌ها کاهش یابد.

پرهیزگار افزود: اولویت ما در هواشناسی جاده‌ای، ارائه خدمات به سازمان راهداری به صورت تخصصی است تا با پیش‌آگاهی مفید بتوانند اقدامات خود را هماهنگ کنند، همچنین تلاش می‌شود اطلاعات هواشناسی به نحوی ارائه شود که برای کاربران قابل فهم باشد.

رئیس سازمان هواشناسی درباره بارش‌ها توضیح داد: تا پایان اردیبهشت‌ماه بارش‌ها ادامه دارد و دیگر تا پایان سال زراعی بارشی نخواهیم داشت، به تدریج خشکی غالب می‌شود و پس از آن عمده بارش‌ها در شمال غرب و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی افزود: بارش‌ها در حال حاضر 2 درصد بیش از رقم نرمال و طبیعی است و تا پایان سال زراعی نیز بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود.

۱۳۹۵/۲/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...