نسخه چاپی

عبدالرضا اكبری

تا قبل از پدر شدن جلوی آنها گارد می‌گیریم

بازیگر "دلنوازان" گفت: پدرم فوت كرده است اما او سالها برای ما زحمت كشید. من الان به حرفهای او رسیده ام اینكه پدرم می گفت تا وقتی پدر نشوی حس و حال یك پدر را نمی فهمی.

به گزارش نما به نقل از میزان عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با توجه به فرا رسیدن میلاد امام علی (ع) و روز پدر گفت: غالب فیلم هایی که در سینما و تلویزیون ساخته می شود بر محور خانواده و نمایشگر پدرهایی است که برای فرزندان خود زحمت می کشند. شکل و شمایل این پدرها گاهی مثبت و سازنده است وگاهی نیز لحظاتی را به تصویر می کشند که این پدرها با فرزندان خود اختلافاتی دارند.

وی افزود: گاهی در فیلمهایمان توانسته ایم پدرهای ایرانی را به خوبی به تصویربکشیم و گاهی این اتفاق نیفتاده است. در فیلمهایمان پدر ایرانی را در درجه اول فردی می بینیم که به صورت جدی کار می کند و برای فرزندان خود تلاش می کند تا به یک جایی برسند اما در جایی دچار مشکلات اقتصادی می شود که ممکن است آینده فرزندان او را خراب کند و به همین علت با آنها دچار مشکلاتی می شود.

اکبری عنوان کرد: باید در فیلمهایمان آموزش دهیم که پدر و مادرها در درجه اول مسئولیت پذیر باشند زیرا این احساس مسئولیت پذیری آنها را در انجام وظایف خود قوی تر می کند.

بازیگر "لبخند خدا" با اشاره به نقش آفرینی خود و پندار اکبری فرزندش تصریح کرد: در برخی از تله فیلم ها و سریالها با یکدیگر به ایفای نقش پرداخته ایم. یادم است یک بار من در یک فیلم سینمایی نقش قاضی را بازی می کردم و پندار هم نقش پسرم را ایفا می کرد. این قاضی مدتی بود که همسر و فرزندش را ندیده بود و به یکباره پرونده ای زیر دستش آمد که پرونده پسرش بود که مرتکب قتلی شده بود. من در آن فیلم لحظات بسیار سخت و احساسی داشتم.

اکبری ادامه داد: با توجه به اینکه من و پندار همدیگر را خیلی خوب می شناسیم و به خصوصیات یکدیگر آشنا هستیم بده و بستان خوبی در جریان فیلم با یکدیگر داریم و بیشتر با یکدیگر همکار هستیم من همیشه سعی کرده ام این موضوع را به پندار آموزش دهم.

این بازیگر با اشاره به فوت پدرش عنوان کرد: پدرم فوت کرده است اما او سالها برای ما زحمت کشید. من الان به حرفهای او رسیده ام اینکه پدرم می گفت تا وقتی پدر نشوی حس و حال یک پدر را نمی فهمی.

بازیگر "دلنوازان" عنوان کرد: تا قبل از پدر شدن همیشه سعی می کنیم جلوی پدرهایمان گارد و از هر رفتار و کردار آنها ایراد بگیریم و به آنها انتقاد کنیم به طوری که موقعیت های اجتماعی آنها را به رخشان بکشیم و این موضوع را در نظر نمی گیریم که آنها هم یک دوران اوجی داشتند و می توانستند برای فرزندان خود قهرمان باشند چه بساکه پدرها در دوران کودکی فرزندانشان قهرمان آنها بودند.

اکبری بیان کرد: بچه ها وقتی بزرگ می شوند توقعاتشان بالا می رود و فکر می کنند پدرهایشان کوتاهی کرده اند و هیچ کاری برای آنها نکرده اند اما خبر ندارند که زندگی افت و خیزهای بسیاری دارد. یک جاهایی پدرها در هر شغلی که باشند با مشکلات اقتصادی مواجه می شوند البته من کاری به کسانی ندارم که سرمایه های هنگفتی دارند کما اینکه آنها هم در بعضی موارد با توقعات فرزندانشان نمی توانند کنار بیایند.

بازیگر"اخراجی ها" افزود: پدرها تا آنجایی که می توانند برای زندگی فرزندانشان تلاش می کنند و همواره سعی می کنند آنها زندگی خوبی داشته باشند.

اکبری خاطر نشان کرد: روز پدر را به همه پدران و خانواده های ایرانی تبریک می گویم و امیدوارم روز خوبی داشته باشند البته این آرزو برای کسانی است که همدیگر را درک می کنند و به یکدیگر احترام می گذارند.

۱۳۹۵/۲/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...