نسخه چاپی

زمانی مركز پایتخت انبار كالاهای مسروقه بود

شهردار تهران گفت:اصلاح شرایط موجود در منطقه 12 از مجموعه فعالیت های ضربتی شهرداری تهران به حساب می آمد كه امروز با همت همكاران این امر محقق و اجرایی شد.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز،محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم پروژه های طرح ارتقا کیفیت زندگی که امروز( چهارشنبه)برگزار شد با بیان این‌که بالغ بر 9 ماه گذشته در زمان بازدید از منطقه 12 به این نتیجه رسیدیم که اصلاح شرایط موجود این منطقه بخش ضربتی مجموعه فعالیت های شهرداری تهران است، اظهار داشت:چرا که معماری یک فعالیت جمعی است که نتیجه آن در فعالیت های اقتصادی ،فرهنگی ،هنری و زیبایی شناختی جامعه نمود پیدا می کند.

وی گفت:محیطی که هم اکنون به عنوان قلب تاریخی پایتخت مطرح است به نوعی نشان دهنده ی گذشته و تاریخ کشور ایران است.

شهردار تهران بیان کرد:با توجه به این‌که معماری تاثیر بسزایی در زندگی شهری ما و فرزندانمان دارد بنابراین معماران حاذق در کشور باید به عنوان صاحب‌نظران در این عرصه فعالیت کنند و شهرداری تهران بر اساس پیش بینی آن ها اقدامات لازم را انجام دهد.

قالیباف اضافه کرد: اصلاح شرایط حاکم بر منطقه 12 از 6 سال گذشته که من در نیروی انتظامی خدمت می کردم به ذهن من خطور کرد.

وی تصریح کرد:چرا که در آن زمان بخشی از واحد های این منطقه در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت که تمامی آن ها به انبار کالاهای مسروقه تبدیل شده بود به همین جهت احیای زندگی در این منطقه از آن زمان در فکر من وجود داشت.

شهردار تهران با بیان این‌که مناطق 11 و 12 پایتخت،پایتخت کشور هستند افزود:جلسات کارشناسی ما در شهرداری برای احیای قلب تاریخی پایتخت آغاز شد و در3-2 سال اخیر بررسی بافت تاریخی این منطقه در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

قالیباف با اشاره به این‌که من از مدیرهایی نیستم که در مقابل دوربین و رسانه گلایه کنم، گفت:اما امروز از مردم درخواست دارم که انتقادات و شکایات خود را با ما در میان بگذارنند تا امروز همچون گذشته که تصمیم گرفتیم خیابان 15 خرداد را به پیاده راه تبدیل کنیم با مشکلات آن زمان و فشارهایی که از سوی وزارت خانه ها تا عالی ترین مراجع سیاست گذاری بر دوش ما بود مواجه نشویم.

وی با بیان این‌که در زمان پیاده راه سازی خیابان 15 خرداد در نهایت تنها با موافقت و همراهی کسبه و مردم مواجه شدیم، بیان کرد:این نکته حائز اهمیت است که ما مدیران باید بدانیم که با نقد از یکدیگر و نگاه سیاسی به عملکرد دستگاه ها راه به جایی نمی بریم و در نهایت موفقیتی حاصل نمی شود.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...