نسخه چاپی

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

دولت از مخالفت با حذف یارانه ثروتمندان هدف انتخاباتی دارد

عکس خبري -دولت از مخالفت با حذف يارانه ثروتمندان هدف انتخاباتي دارد

دولت از مخالفت با حذف یارانه ثروتمندان هدف انتخاباتی دارد! وقتی آقای روحانی با حدود 300 هزار رای بیشتر در دور اول از حد نساب 50 درصد به ریاست جمهوری انتخاب شد پس حذف یارانه حدود 25 میلیون ثروتمند كه به او رای داده بودند می تواند برای انتخابات دور بعد برای او خطرناك باشد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما در خصوص حذف سه دهک از یارانه بگیران گفت: یارانه یعنی کمک. باید به اقشار ضعیف کمک کرد . نه تنها حذف سه دهک یارانه بگیرها درست است بلکه این حذف کافی نیست و کمک چندانی نمی کند.
وی با بیان اینکه اصل قسمت کردن یارانه ها غلط است اظهار داشت: من معتقدم یارانه ها باید پس از بررسی حذف شود نه اینکه تعلق بگیرد بعد این وجه را حذف کنند. باید این حرکت مطابق کاری که کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی انجام می دهند اجرا شود و در دستور عمل قرار بگیرد، یعنی هر کس ادعا کند فقیر و نیازمند است تنها به این دلیل این وجه به او تعلق نگیرد بلکه اول زندگی شخص بررسی شود بعد در صورت تایید نیازمندیش یارانه را برای او واریز کنند.
سفیر سابق کشور در مکزیک و استرالیا در رابطه با اینکه حذف سه دهک هدفدار است گفت: مجلس در مصوبه خویش تاکید کرده است که مبالغ حاصل از حذف سه دهک یارانه بگیرها که 30 درصد از کل جمعیتی است که از دیگران ثروتمند ترند، صرف ایجاد اشتغال برای محرومین تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی می شود یعنی مجلسیان محل هزینه کردن این بودجه را نیز مشخص کردند.
کارشناس مسائل استراتِیک با بیان اینکه متاسفانه آقای نوبخت و دولت با این مصوبه مخالف هستند، تصریح کرد: آقای نوبخت گفته است که حذف یارانه این سه دهک جمعیتی دردی از درد های این کشور را دوا نمیکند! البته درد مرفهین بی درد دوا نمی شود هرچند دردی هم به آنها اضافه نمی شود. اما درد اقشار محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با ایجاد اشتغال تا حدودی درمان می شود. دولت از مخالفت با حذف یارانه ثروتمندان هدف انتخاباتی دارد! وقتی آقای روحانی با حدود 300 هزار رای بیشتر در دور اول از حد نساب 50 درصد به ریاست جمهوری انتخاب شد پس حذف یارانه حدود 25 میلیون ثروتمند که به او رای داده بودند می تواند برای انتخابات دور بعد برای او خطرناک باشد. دولت پرداخت یارانه نقدی که در دولت قبل تصویب و اجرا شد را مصیبت اعلام می کند، اما حاضر به حل این مصیبت نیست. اگر دولت قبلی چنین اشتباهی مرتکب شده رئیس جمهور جدید باید آن اشتنباه را رفع کند نه اینکه بگوید اگر این کار را انجام دهم و یارانه را حذف کنم از محبوبیتم کم خواهد شد! هدف دولت نباید کسب محبوبیت باشد بلکه باید حل مشکلات کشور اجرای عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد اما ظاهرا دولت محبوبیت خود را آن هم در میان افراد ثروتمند بالاتر از مصلحت مملکت می داند.
آقای قدیری ابیانه افزود: ده درصد جمعیت کشور که وضع مالیشان از همه بهتر است 30 برابر ده درصد از فقیرترین های کشور است یعنی یارانه پنهان. قیمت های سوخت غیر واقعی است ایران نفت سفید را به قیمت 150 تومن درهر لیتر یعنی 7 دلار در هر بشکه عرضه می کند. متاسفانه ثروتمندان در ایران یارانه بیشتری می گیرند در حالیکه در جهان مالیات بیشتری پرداخت می کنند. یک مثال می تواند موضوع این بی عدالتی را روشن کند، چون قیمت سوخت یارانه ای است پس در پخت هر آجر یارانه پنهان نهفته است پس کسی که کاه می سازد بیش از کسی که کوه می سازد از این یارانه بهره مند می شود. حذف یارانه نقدی ثروتمندان یا بهتر بگوییم ثروتمند ترها، بخشی از عدالت است و به یارانه نقدی مربوط می شود در حالیکه یارانه پنهان آن هم باید محاسبه شود.

۱۳۹۵/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...