نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

مدافعان برجام باید پاسخگوی عدم توفیقات آن باشند/ در برجام جز خسارت محض چیزی عائدمان نشده است

عکس خبري -مدافعان برجام بايد پاسخگوي عدم توفيقات آن باشند/ در برجام جز خسارت محض چيزي عائدمان نشده است

وقتی رهبر فرمودند جز خسارت محض چیزی عائدمان نشده، حاكی از این است كه ایشان از روند اجرائیات برجام راضی نیستند. اگر كسی مدعی شود كه همه چیز به نحو دلخواه پیشرفته باید پاسخگو باشند.

هنوز چند روزی از اظهارات جناب سیف و دکتر صالحی در خصوص عدم توفقات برجامی نگذشته است که رئیس محترم جمهور در سفر استانی اش به سمنان در مقام دفاع از آفتاب عالم تاب برجام برآمد و باردیگر منتقدان آن را مورد عنایت قرارداد .
حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این خصوص اظهارداشت: سفر آقای سیف حواشی مختلفی داشت. تبعا سفر ایشان درارتباط با مسائل مادی و مشکلاتی که ما با آمریکاییها درخصوص سوئیفت، نقل و انتقال دلار و مسائل بانکی داریم، صورت پذیرفت. این مسئله در چهار چوب مسائل هسته ای قابل قبول است که ناشی از مسائل هسته ای بوده و ایشان تلاش کردند که به نقلی زمینه ای رافراهم بکنند تا این موانع از پیش رو برداشته شود.
وی افزود: از طرفی اظهارات ایشان مبنی براینکه تاکنون ازجانب برجام، چیزی عائد ما نشده است، بدین جهت بوده که طرف مقابل را متقاعد کند تا مقداری از مواضع شان کوتاه بیایند و آنها را متوجه تعهدات شان نسبت به برجام کند.
سبحانی نیا تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و اظهارات ایشان با مضموم اینکه از سفرهای هئیت های خارجی تاکنون این رفت وآمدها دستاوردی نداشته است، اظهارات دکتر صالحی و ... بعضا بدین جهت است که به هر صورت طرف این اظهارت مردم عادی نیستند که بتواننداز آن عبور کنند. درهر صورت رهبر انقلاب بااشراف کامل برمسائل کشور این اظهارات راداشتند، وقتی فرمودند جز خسارت محض چیزی عائدمان نشده، حاکی از این است که ایشان از روند اجرائیات برجام راضی نیستند. اگر کسی مدعی شود که همه چیز به نحو دلخواه پیشرفته باید پاسخگو باشند.
نماینده مردم نیشابور خاطر نشان کرد: اگر ما اعترافاتی را ازسوی مسئولین اجرایی و دست اندرکار درون دولت به این نحو می بینیم، نشان از این است که به اجرای تعهدات از سوی مقامات آمریکایی خیلی امیدی نیست. باید قبول کنیم، آمریکاییها نمی خواهند کارها به نفع خوبی پیش برود. از یک سو آنها می خواهد صورت کلی و ظاهری برجام را حفظ کنند، از طرفی هم نگران هستند که تمامی موانع را از پیش روی جمهوری اسلامی ایران بردارند، زیرا این رفع موانع می تواند کشور را با سرعت زیادی به جلو ببرد و جایگاه آن را از جهت سیاسی و نظامی و فرهنگی در عرصه بین المللی ارتقا دهد. برد و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه در آینده نمی تواند به نفع آمریکاییها و هوادارانش در منطقه باشد. چه بسا برخی از فشارها از سوی همین کشورهای منطقه باشد. لذا آمریکاییها به دنبال حفظ همین شرایط علیه جمهوری اسلامی هستند؛ به گونه¬ای که از چهارچوب برجام بر روی کاغذ دفاع میکند اما به تعهداتش عمل نمی کند.

۱۳۹۵/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...