نسخه چاپی

احداث سامانه دفاع موشكی آمریكا و اعراب

عبداللطیف الزیانی دبیركل شورای همكاری خلیج فارس گفت اشتون كارتر و وزرای دفاع كشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس درباره احداث سامانه دفاع موشكی مشترك و تشكیل نیروی ویژه به توافق رسیدند اما در این دیدار توافق جدیدی درباره فروش تسلیحات نظامی به كشورهای منطقه صورت نگرفته است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی‌وی، وزرای دفاع آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره احداث سامانه دفاع موشکی مشترک و تشکیل نیروی ویژه به توافق رسیدند.

عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت اشتون کارتر و وزرای دفاع کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس درباره احداث سامانه دفاع موشکی مشترک و تشکیل نیروی ویژه به توافق رسیدند اما در این دیدار توافق جدیدی درباره فروش تسلیحات نظامی به کشورهای منطقه صورت نگرفته است.

کارتر همچنین درباره توسعه عملیات سایبری و توانمندی‌های نظامی دریایی با همتایان عرب خود گفتگو کرده است.

به‌علاوه وزیر دفاع آمریکا از کشورهای عربی خواست تا در جهت بازسازی مناطق سنی‌نشین عراق از جمله استان الانبار، کمک کنند. کارتر پیش از ورود به ریاض، روز دوشنبه در بغداد با مقامات این کشور از جمله حیدر العبادی، نخست وزیر و خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق دیدار و گفتگو کرده بود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا که روز سه‌شنبه وارد ریاض شده است، گفته می‌شود با وزرای دفاع عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، کویت و عمان درباره راه‌های مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه و همچنین مبارزه با گروه تروریستی داعش گفتگو کرده است.

کارتر همچنین روز سه‌شنبه در بدو ورود به ریاض با محمد بن سلمان دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

در همین حال شاهزاده محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی با اشاره به تهدیدهای تروریستی و اختلافات موجود با ایران، خواستار همکاری آمریکا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای شده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه پس از ورود به ریاض با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرد و قرار است روز پنج‌شنبه در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس حضور یابد.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...