نسخه چاپی

سوئیس صادرات سلاح به عربستان را متوقف كرد

كابینه دولت سوئیس از بیم وخامت اوضاع یمن صادرات سلاح‌های ساخت این كشور را به كشورهایی چون امارات متحده، بحرین و عربستان سعودی متوقف كرد.

به گزارش از نما به نقل از فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز» دولت سوئیس پیشتر صادرات سلاح و مهمات چون قطعات لازم برای سامانه‌های دفاع هوایی به ارزش 185 میلیون فرانک سوئیس به کشورهای مصر، بحرین، عربستان سعمودی و امارات متحده عربی را تصویب کرده بود.

کابینه دولت سوئیس امروز با صدور بیانیه‌ای تقاضای برخی شرکت‌های این کشور برای ارسال سلاح‌های کوچک، مهمات، قطعات یدکی، 25 هزار نارنجک و بیش از 8 هزار گلوله توپ را به منطقه به خاطر بیم ورود این سلاح‌ها و مهمات به عرصه نبرد در یمن رد نمود.

بر اساس این گزارش، دولت سوئیس همچنین ارسال نفربر زرهی به قطر به منظور آزمایش و نیز صادرات میزان بسیاری از مهمات کالیبر کوچک و نوعی سوخت محرک به مقصد امارات متحده عربی را نیز متوقف کرد.

این منبع خبری در خاتمه از کشته شدن دست کم 62 هزار نفر از مردم یمن و بحران انسانی به واسطه نبرد این کشور اشاره کرد که موجب شده تا سوئیس نسبت به صادرات هرگونه سلاح به کشورهای خاورمیانه درگیر در نبرد یمن نظارت شدیدتری را اتخاذ نماید.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...