نسخه چاپی

بازی ویژه: ایران- آلمان، تابستان سال بعد

در صورت صعود ایران به جام‌جهانی، آریایی‌ها دوباره مقابل هم قرار می‌گیرند

به گزارش نما ، همیشه مسابقه استقلال و پرسپولیس فرصتی است تا تعدادی از مسئولان باشگاه و مقامات عالیرتبه باشگاه‌های اروپایی به کشورمان سفر کنند؛ این سفرها پیامدهایی هم در پی دارند.

همان‌طور که در داربی رفت فصل جاری مدیران باشگاه‌ هاماربی سوئد به ایران سفر کردند و در همین سفر هم بود که توافق انجام بازی دوستانه با استقلال تهران امضا شد و این بازی فروردین‌ماه سال جاری انجام شد؛ سفری که با تلاش امیر سلطانی، مشاور عالی ایرانی باشگاه استوک‌سیتی انجام شد. اما داربی۸۲ هم میهمان ویژه‌ای داشت؛ افرادی همچون میک‌ بکن‌باوئر فرزند فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان و بایرن‌مونیخ، مایکل کوستر از مدیران باشگاه آلکمار و یانال مربی سابق تیم‌ملی ترکیه و فنرباغچه.

این‌جور اشخاص وقتی برای مسابقه داربی پایتخت دعوت می‌شوند دعوت از آنها فقط صرف دیدن مسابقه شهرآورد نیست؛ در خلال این سفر مذاکرات بین این افراد با فدراسیون فوتبال و برخی از باشگاه‌ها صورت می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید با سفر یانال مربی ترکیه‌ای خبر مذاکره وی با مدیران باشگاه سایپا به گوش می‌رسد. اما آنچه در این گزارش روی آن تاکید داریم مربوط به سومین سفر میک بکن‌باوئر به ایران است.

او هم به خاطر پدر و هم فعالیت‌های ورزشی‌اش چهره شناخته‌شده‌ای در کشور آلمان محسوب می‌شود. میک خیلی وقت‌ها کنار پدرش حضور دارد. میک سه‌روز در ایران و تهران بود و شنبه گذشته تهران را ترک کرد و حتی اعلام کرد دوست ندارد حضورش در ایران رسانه‌ای شود. میک بکن‌باوئر جزو مختصصان فوتبال پایه به حساب می‌آید و البته در پیشرفت آکادمی‌های فوتبال، دستی دارد.

او برای مراودات فوتبالی به ایران سفر کرد و هدفش بیزینس‌های فوتبالی است. در همین ارتباط سلطانی به روزنامه همشهری ورزشی گفت: «هدف از این میهمان‌هایی که برای داربی دعوت می‌کنم فقط صرف تماشای مسابقه نیست بلکه بابرنامه این کار انجام می‌دهم. ممکن است برخی از همین مدیران باشگاه‌ها و مربیان که دعوت می‌کنم، پس از تماشای بازی و مذاکراتی که انجام می‌دهند، از بازیکنان برای باشگاه‌هایشان دعوت کنند یا اینکه بازی دوستانه‌ای بین تیم‌ها صورت بگیرد. در این بین حتی در بحث تاسیس آکادمی هم اقدامات خوبی انجام می‌شود.»

«آیا با توجه به سفر فرزند بکن‌باوئر که فعالیت‌های گسترده‌ای هم در بیزینس‌های فوتبالی دارد این احتمال وجود دارد که ایران و آلمان برای دومین‌بار بعد از انقلاب بازی تدارکاتی با هم انجام دهند؟» این سوالی بود که از سلطانی پرسیدیم و او اینگونه جواب داد: قبل از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی که ایران برنامه‌اش پر است و قرار است با مقدونیه بازی کند و فقط ۷ژوئیه می‌ماند که آن هم با انجام یک بازی دوستانه دیگر پر می‌شود، ولی اگر قرار باشد چنین بازی دوستانه‌ای در این برهه انجام شود نیاز به یک بیزینس بزرگ دارد و باید اسپانسرهای بزرگ و مذاکرات قوی صورت بگیرد.

اما بعد از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی این احتمال بسیار زیاد است که بازی دوستانه ایران و آلمان انجام شود. ضمن اینکه کشورهای اروپایی در حال آماده‌سازی تیم‌های خود برای مسابقات جام‌ملت‌های اروپا هستند و در این برهه انجام بازی دوستانه سخت خواهد بود اما با صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی این فرصت مهیا خواهد شد تا تیم‌ملی ایران و آلمان بازی دوستانه‌ای را با هم داشته باشند.

مطمئنا نظر فرزند فرانتس بکن‌باوئر به ایران به انجام این بازی دوستانه کمک شایانی می‌کند. حالا باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ آیا حمایت لازم از سوی رئیس فدراسیون جدید کشورمان برای انجام این بازی دوستانه انجام می‌شود تا علاقه‌مندان به فوتبال کشورمان بعد از مدت‌ها یک بازی دوستانه در سطح بالا را از تیم ملی کشورشان ببینند یا اینکه همچنان باید شاهد بازی با تیم‌های درجه چندم باشیم.

۱۳۹۵/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...