نسخه چاپی

آیت‌الله نوری همدانی: حاضرم با جوانان مسابقه كوهنوردی بگذارم

یكی از مراجع تقلید با تأكید بر لزوم اهتمام مسئولان به مبارزه با فقر گفت: اگر دستورات اقتصادی اسلام به درستی اجرا شوند حتی یك فقیر هم در جامعه باقی نخواهد ماند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با سید حسین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) ابراز کرد: اگر شمشیر علی(ع) نبود اسلام پیشرفت نمی‌کرد و آن‌قدر فضایل این حضرت زیاد است که کسی از عهده شمارششان بر نمی‌آید.

وی افزود: انسان باید کم و مفید سخن بگوید و این امر در نهج‌البلاغه امام علی(ع) به خوبی نمایان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام بر از بین بردن فقر، بیماری، نادانی و ستم تأکید دارد، گفت: حکومتی موفق است که بتواند این امور را در جامعه ریشه‌کن کند.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن تقدیر از خدمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در تاریخ ایران کم‌سابقه است که یک وزیر این‌قدر دلسوز و آگاه باشد و با تعهد کامل برای سلامتی مردم تلاش کند.

وی ادامه داد: ما فعالیت‌های شما را از رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم و قدردان تلاش‌هایتان هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه ورزش در سلامتی بسیار موثر است، ابراز کرد: متولد 1304 هستم اما از آن‌جایی که به شکل منظم ورزش می‌کنم خودم را از لحاظ نشاط، سلامت، هوش و ذکاوت در حد یک فرد 40 ساله می‌بینم و حاضرم با جوانان مسابقه کوهنوردی بگذارم.

وی اضافه کرد: به لطف خدا به هیچ نوع بیماری مبتلا نیستم و در طول سال به مصرف هیچ دارویی نیازمند نمی‌شوم.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: اگر ورزش در جامعه نهادینه شود، نیمی از بیماری‌ها ریشه‌کن می‌شوند.

وی با اشاره به نقش کیفیت غذا در سلامت اظهار کرد: کم‌خوری در سلامت انسان نقش مهمی دارد و افزون بر آن، کیفیت غذا نیز مهم است.

این مرجع تقلید مسئله فقر را مورد توجه قرار داد و گفت: فقر بلای بسیار بزرگی است در حالی که اگر دستورات اقتصادی اسلام به درستی اجرا شوند حتی یک فقیر هم در جامعه باقی نخواهد ماند، بنابراین سلام من را به جناب رئیس جمهور برسانید و از ایشان بخواهید که به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت در همه زمینه‌ها باید به تمام معنا برقرار شود و امیدواریم مسئولین به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه نادانی مایه عقب‌ماندگی جامعه است، گفت: اسلام از همان اول آموختن دانش را بر همه لازم دانست، بنابراین مسئولان به این امر نیز توجه کنند.

۱۳۹۵/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...