نسخه چاپی

واكنش ایران به حكم دیوان عالی آمریكا

وزارت خارجه ایران حكم اخیر دیوان عالی آمریكا را در خصوص پرداخت غرامت ایران به دلیل آنچه اقدامات تروریستی خواند، محكوم كرد و آن را دستبرد به اموال ایران دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه پرداخت حدود 2 میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال 1983 از محل دارایی‌های مصادره شده ایران را تایید کرد.

جابری انصاری امروز پنجشنبه اعلام کرد: حکم دیوان عالی آمریکا عدالت و قانون را به سخره گرفته و هیچ گونه حقی برای اتباع ایالات متحده ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران توضیح داد: این حکم دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران است و به طور طبیعی مسئولیت جبران خسارات و پرداخت غرامات وارده به ایران بر اثر این حکم بر عهده دولت آمریکاست.

جابری انصاری افزود: این حکم نشان دهنده تداوم تاثیرپذیری دولت آمریکا از محافل صهیونیستی و استمرار اقدامات خصمانه این دولت علیه ایران است و تنها به افزایش بی‌اعتمادی شدید دولت و مردم ایران به سیاست‌های خصمانه آمریکا منجر خواهد شد.

دادگاه فدرال آمریکا در سال 2007 در حکمی خواستار پرداخت مبلغ 2.65 میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان انفجار سال 1983 بیروت و چند انفجار دیگر شده بود.

این حکم در سال 2014 تائید و قرار شد به بهانه پرداخت غرامت، نزدیک به 2 میلیارد دلار از محل مبالغ بلوکه‌شده بانک مرکزی ایران برداشت شود. این مبلغ در حال حاضر در حسابی در سیتی بانک نیویورک نگهداری می‌شود.

واکنش دولت آمریکا

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ساعاتی پس از تایید دیوان عالی آمریکا و تصمیم این کشور برای مصادره 2 میلیارد دلار از اموال توقیف‌شده ایران و پرداخت آنها به خانواده‌های انفجار بیروت گفت «ایران هنوز هم حامی تروریسم است و ما هم از این پرداخت غرامت، پشتیبانی می‌کنیم».

در همین حال، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به رأی دیوان عالی آمریکا پرداخت و نوشت این اقدام، دادگاه‌های آمریکا را «کودن» جلوه داد .

۱۳۹۵/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...