نسخه چاپی

علت مرگ "11 هزار و یك" كرمانشاهی چیست؟

مدیركل ثبت احوال استان كرمانشاه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و سایر تومورها و حوادث غیرعمد را سه عامل اصلی مرگ و میر كرمانشاهیان عنوان كرد.

به گزارش نما ، علیرضا قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، با اشاره به فوت یازده هزار و یک نفر در استان طی سال گذشته، گفت: از این تعداد 4641 نفر زن و 6360 نفر مرد بودند.

قبادی اظهارکرد: متاسفانه همانند سال‌های گذشته بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و حوادث غیرعمد سه عامل اصلی مرگ و میر کرمانشاهیان در سال گذشته بودند.

قبادی تصریح کرد: در سال گذشته 4692 نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، 1179 نفر بر اثر سرطان‌ها و سایر تومورها و 959 نفر بر اثر حوادث غیرعمد جان خود را از دست دادند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: همچنین 717 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه تنفسی، 449 نفر بر اثر بیماری‌های حول دوران تولد، 276 نفر بر اثر بیماری‌های عفونی و انگلی، 199 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه ادراری و تناسلی، 177 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه گوارش، 151 نفر بر اثر بیماری‌های مادرزادی و کروموزومی و 132 نفر بر اثر بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک فوت کردند.

قبادی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین 79 نفر بر اثر بیماری‌های سیستم عصبی، 58 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه خون ساز و دستگاه ایمنی، 22 نفر بر اثر عوارض حاملگی و زایمان، 16 نفر بر اثر بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، یک نفر بر اثر بیماری‌های جلدی و زیرجلدی و 1050 نفر نیز به سایر علل فوت کردند.

۱۳۹۵/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...