نسخه چاپی

اولین حضور رئیس‌جمهور آمریكا در هیروشیما

«باراك اوباما» قصد دارد به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریكا در دوران تصدی این پست، از بنای یادبود كشته‌شدگان حمله اتمی ارتش آمریكا به شهر هیروشیما در این شهر، بازدید كند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ماه آینده میلادی برای شرکت در نشست 7 کشور صنعتی به ژاپن می‌رود. رسانه‌های ژاپنی امروز اعلام کردند که وی در جریان این سفر، بازدیدی بی‌سابقه از بنای یادبود کشته‌شدگان حمله اتمی 1945 به شهر هیروشیما، انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش روزنامه ژاپنی «نیکه‌ئی» یک مقام دولتی آمریکایی که نمی‌خواسته نامش فاش شود، امروز (جمعه) گفته که در سفر 27 مِی (7 خرداد) اوباما به ژاپن وی از این بنا بازدید خواهد کرد.

مقامات وزارت خارجه ژاپن تاکنون به تماس‌های تلفنی و سوال خبرنگاران در این خصوص پاسخی نداده‌اند.

در جریان حمله اتمی سال 1945 آمریکا به دو شهر هیروشیما و ناگازاکی، بیش از 200 هزار نفر کشته و صدها هزار تن مجروح شدند.

آمریکا تاکنون به خاطر این اقدام از مردم ژاپن عذرخواهی نکرده است. اکثر مردم آمریکا، این حمله اتمی را توجیه‌پذیر و زمینه خاتمه جنگ جهانی و نجات جان سربازان آمریکایی می‌دانند.

ماه گذشته نیز «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان اولین مقام آمریکایی در این سطح از بنای یادبود هیروشیما بازدید کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرد که این بازدید به معنای عذرخواهی نیست و «آمریکا همیشه مدیون نسل بزرگی است که برای امنیت آمریکا و کل جهان در ژاپن جنگیدند.»

۱۳۹۵/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...