نسخه چاپی

كارنامه ضعیف دولت در مسكن مهر شهرهای جدید

در حالی سه سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد كه با وجود وعده‌های فراوان واحدهای مسكن مهر شهرهای جدید در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند و دولت تدبیر و امید تا اینجای كار كارنامه ضعیفی در این بخش از خود به جای گذاشته است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم حدود ۷۴ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شده بود. از مردادماه سال ۹۲ تا اردیبهشت سال گذشته حدود ۷۰ هزار واحد دیگر در شهرهای جدید کشور افتتاح شد که طی یکسال اخیر نیز تاکنون حدود ۴۵ هزار واحد دیگر به این رقم افزوده شده تا در مجموع ۱۹۰ هزار واحد مسکن مهر (در شهرهای جدید) افتتاح شده باشد.

اما نکته بسیار مهم در مسکن مهر شهرهای جدید، وعده‌های گاه و بیگاهی است که مدیران شرکت عمران برای تحویل واحدها می‌دهند. نمونه بسیار بارز این اتفاق نیز در ۱۵ کیلومتری شرق پایتخت روی داده است، جایی که برای افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر آن از نیمه دوم سال تاکنون سه بار وعده داده‌اند.

جدیدترین وعده نیز آخر اردیبهشت ماه امسال یعنی ماه جاری اعلام شده که با توجه به شواهد تحقق این وعده نیز سخت به نظر می‌رسد. در سه سال اخیر اگر موضعگیری دیماه سال ۹۲ محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در قبال انبوه‌سازان مسکن مهر را فاکتور بگیریم، در سال ۹۳، ۹۴ و یکماه سپری شده از سال ۹۵ هم و غم دست‌اندرکاران این بخش برطرف کردن دغدغه‌های مسئولان عالیرتبه نظام در رابطه با تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر نبوده و بیشتر به دنبال برگزاری همایش و سمینارها بوده‌اند.

البته در این میان برخی اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای حدیید ایران گاه گداری اظهاراتی درباره ضرورت تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر با وجود همه محدودیت‌های مدنظر خودشان را مطرح می‌کنند، در حالی که در عمل اتفاقی روی نمی‌دهد.

حبیب‌اله طاهرخانی یکی از اعضای هیئت مدیره عمران شهرهای جدید اخیرا گفته است؛ بخش عمده‌ای از فعالیت و تلاش مدیران و مسئولان تاکنون در راستای تکمیل سایت مسکن مهر و رفع عقب‌ماندگی‌ها در طرح‌های زیرساختی و روبنایی بوده که نتیجه آن نیز آمار افتتاح‌های فعلی است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به افتتاح ۱۹۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تاکنون خبر داد و گفت: با افتتاح این تعداد نزدیک به ۲۳۰ هزار واحد باقی مانده که حدود ۶۰ هزار واحد آن بدون متقاضی مؤثر هستند در نتیجه حدود ۱۷۰هزار واحد باقی مانده که باید (به جز پردیس) تا پایان سال پرونده آن‌ها را ببندیم.

وی با اعتراف به تاخیرهای طولانی در تحویل واحدهای مسکن مهر،‌ بیان کرد: تکمیل شهرهای جدید در اولویت یک وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که این امر بر فشار کار ما می‌افزاید. تاخیر طولانی در تحویل واحدهای مسکن مهر انتظارهایی را برای مردم و متقاضیان ایجاد کرده که هم‌اکنون مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

طاهرخانی با تاکید بر ضرورت پیگیری ابهام‌های موجود درباره تهاتر در محوطه‌سازی و آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر افزود: باید هرچه سریعتر راهکاری برای حل این مشکلات اندیشیده و با همکاری دستگاه‌های مرتبط برطرف شود.

گرچه عضو هیئت مدیره عمران شهرهای جدید افتتاح‌های مسکن مهر (شهرهای جدید) در دولت یازدهم را رقم قابل توجهی اعلام می‌کند، اما گویا وی فراموش کرده افتتاح با تحویل واحدها دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستند. بی شک زمانی مدیران و دست‌اندرکاران این حوزه باید به عملکرد خود افتخار کنند که واحدهای مذکور را با امکانات زیربنایی و روبنایی به مردم تحویل دهند، نه در شرایط کنونی که به دلیل خلف وعده‌های فراوان هراز چندگاهی متقاضیان مسکن اقدام به برگزاری تجمع می کنند.

۱۳۹۵/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...