نسخه چاپی

ملوان ۳ ـ سایپا ۲؛ جشن تلخ در انزلی

هواداران ملوان با روشن كردن فشفشه‌های رنگی پیروزی با ارزش تیمشان مقابل سایپا را جشن گرفتند. آنها حالا به بقا در لیگ امیدوارند.

به گزارش نما ، در این مسابقه که تحت تاثیر وفات ناگهانی مهرداد اولادی برگزار شد، ملوان در دقیقه ۴ توسط مازیار زارع به گل رسید اما سایپا با گل غلامرضا رضایی(۱۰) بازی را مساوی کرد. با این حال ملوان به حملات خود ادامه داد و قبل از پایان نیمه دوبار دیگر توسط کنعانی‌زادگان (۲۵) و رافخایی(۳۴) به گل رسید و در بازی را بست. در نیمه دوم تک گل رضایی (۷۹) نتیجه‌ای برای سایپا نداشت تا ملوانی‌ها در پایان مسابقه جشن تلخی در ورزشگاه تختی برگزار کنند.


هفته بیست و هفتم لیگ برتر ، ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه تختی انزلی
داور: اشکان خورشیدی کمک‌ها : علی اکبر عظیم پور، امیر مبشر

ملوان بندرانزلی:
سیدحسین حسینی(۸۶ محمدرضا قویدل)، عزت پورقاز، حسین کنعانی، محمدستاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محمد آبشک(۵+۹۰ حامد نورمحمدی)، سعید یوسف زاده، مازیار زارع، رضا درویشی(۸۵ پژمان نوری) و جلال رافخایی
سرمربی: محمد احمدزاده

سایپا:
حامد فلاح زاده، مجید ایوبی، ابراهیم شکوری، حامد شیری، علی شجاعی، ابراهیم صادقی(۷۵ مجتبی رمضانی)، علی قلی زاده (زینالی ۶۵)، ماهان رحمانی، سلطانی مهر(۵۶ میلاد میداوودی)، مهدی ترابی و غلامرضا رضایی
سرمربی: مجید جلالی

اخطار
علی قلی زاده (۱۳) - حامد فلاح زاده(۳۳) - حامد شیری (۶۴) از سایپا
محمدستاری (۶۱) از ملوان

شرح بازی:
ملوانی ها بازی حساس خودرا به عنوان تیم برنده به پایان بردند و با ارائه یک بازی هجومی سه بار دروازه حریف شان را باز کردند تا پس از پانزده هفته به عنوان تیم پیروز معرفی شوند.
بازی در حالی آغاز شد که همه چیز در ورزشگاه تختی انزلی تحت تاثیر درگذشت مهرداد اولادی قرار داشت، انزلی چی ها که در فکر پیروزی در این بازی بودند از همان ابتدای بازی فشار خود را آغاز کردند و خیلی زود توانستند توسط مازیار زارع به گل برسند. آنها پس از این گل دست از حملات خود نکشیدند و بازهم دروازه حریف را با تهدید مواجه کردند اما بر خلاف جریان بازی دروازه خود را باز شده دیدند.
پس از به تساوی کشیده شدن بازی انزلی چی ها بازهم میل به دروازه سایپا کردند و از جناحین با استفاده از سرعت بازیکنان خود حملات زیادی را روی دروازه فلاح زاده ترتیب دادند و بازهم توانستند اثرگذار باشند، نکته جالب دیگر بازی ملوانی ها استفاده کامل از ضربات ایستگاهی و ارسال ها بود که گل دوم این تیم را به همراه داشت. ملوانی ها که برای پیروزی در این بازی عزم خود را جزم کرده بودند بازهم به گل رسیدند، آنها گل سوم خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.
اما در نیمه دوم باز هم این ملوانی ها بودند که دست از محوطه جریمه حریف برنمی داشتند و با حملات خود بازی را در این نیمه آغاز کردند، محمد احمدزاده بازهم با حساب کردن روی سرعت بازیکنان کناری خود و با استفاده کامل از کناره ها، حمله روی دروازه حریف را در برنامه خود داشت و بارها دروازه حریف را با تهدید مواجه کرد که هر بار با هوشیاری مدافعان و دروازه بان حریف ناکام ماندند تا اینکه به مانند نیمه اول بازهم برخلاف جریان بازی دروازه خود را باز شده دیدند و به همین دلیل پانزده دقیقه پایانی بازی در اوج حساسیت سپری شد.
و در نهایت ملوانی ها که در مصدومیت بازیکنان خود در این بازی دچار بدشانسی شده بودند موفق شدند سه امتیاز حیاتی این بازی را در روزی که از ابتدا تا انتها حال و هوای مرحوم اولادی جاری بود، به حساب خود واریز کنند.


بهترین بازیکن:
بازی دیدنی تیم های ملوانان و سایپا بازیکنان خوب زیادی را در خود داشت، از تیم بازنده غلامرضا رضایی یکی از بهترین بازی های خود را در این فصل به نمایش گذاشت، او علاوه بر دو گلی که برای تیمش به ثمر رساند بارها دروازه ملوانی ها را با تهدید مواجه کرد.
اما در تیم ملوان، تقریبا همه بازیکنان این تیم موفق شدند از پس وظایف محوله یسربلند بیرون بیایند اما به عنوان بهترین بازیکنان این تیم در این بازی می توان از مازیار زارع، محمدحسین کنعانی، سعید یوسف زاده، محمد ستاری و رضا درویشی نام برد که در لحظات مختلف بازی تاثیر مثبت زیادی روی بازی تیم شان گذاشتند تا پس از هفته ها این تیم بتواند رنگ پیروزی را ببیند.


اتفاق ویژه:

پس از پانزده هفته ملوانان موفق شدند سه امتیاز یک بازی را به حساب خود واریز کنند. آنها که آخرین بار در هفته یازدهم بازی های لیگ پانزدهم در خانه و در بازی برابر فولاد به پیروزی رسیده بودند دیگر رنگ پیروزی در بازی های خود ندیده بودند تا در نهایت در بازی هفته بیست و هفتم آنها نوار شکست های خود را پاره کردند و موفق به پیروزی شدند.

شرح گل ها:
۱ ـ صفر (ملوان): کرنر ارسالی از جناح راست در دقیقه ۶ به مازیار زارع رسید و او با ضربه‌ای محکم از درون محوطه جریمه دروازه فلاح زاده را باز کرد و ملوان را از سایپا پیش انداخت. او بعد از گلزنی به سمت پوستر بزرگ اولادی دوید و با اشک این گل را به وی تقدیم کرد.

۱ ـ ۱ (سایپا): پاس عمقی ابراهیم صادقی در دقیقه ۱۰ به غلامرضا رضایی رسید و او با استفاده از غفلت مدافعان ملوان از درون محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

۲ – ۱ (ملوان) : در دقیقه ۲۵ بازی ملوانی ها که فشار زیادی را روی دروازه حریف وارد کرده بودند بالاخره توانستند دروازه سایپا را باز کردند، کرنر بلند آبشک با ضربه سر زیبای محمدحسین کنعانی دروازه نارنجی پوشان را باز کرد. کنعانی با این گل موفق شد اشتباه خود را جبران کند.

۳ – ۱ (ملوان) : ضربه پنالتی که از روی فرار درویشی نصیب ملوانان شد را سیدجلال رافخایی به سمت دروازه فلاح زاده زد و موفق شد آن را برخلاف جهت این دروازه بان به گل سوم ملوانی ها تبدیل کند.

۳ – ۲ (سایپا) : ملوانی ها که حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دیده بودند در دقیقه ۷۹ غافلگیر شدند و دروازه خود را باز شده دیدند، نفوذ شجاعی از جناح چپ ملوانی ها با ضربه او به سوی دروازه این تیم ادامه یافت اما این توپ به حسین ماهینی برخورد کرد و پس از آن به مازیار زارع برخورد کرد و به غلامرضا رضایی رسید و او نیز با ضربه نوک پای خود دروازه ملوان را برای بار دوم باز کرد.


دقایق حساس:
دقیقه ۳ – نفوذ ملوانی ها از جناح چپ موقعیت خطرناکی برای این تیم به وجود آورد و ضربه آنها را فلاح زاده به خوبی توانست دفع کند.
دقیقه ۱۹ – توپ ربایی فوق العاده یوسف زاده از جناح راست دفاعی نارنجی پوشان و پس از آن پاس عرضی وی موقعیت بسیار خوبی را برای انزلی چی ها به وجود آورد اما مجید ایوبی این توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه ۲۰ – کرنر ملوانی ها با ضربه سر کنعانی بازهم روی دروازه سایپا خطرناک ظاهر شد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۲۴ – ارسال حسین ماهینی با ضربه سر یوسف زاده موقعیت خطرناکی روی دروازه سایپا ایجاد کرد اما این توپ نیز به کرنر رفت.
دقیقه ۳۶ – ملوانی ها پس از به ثمر رساندن گل سوم موقعیت دیگری را روی دروازه سایپا به وجود آوردند اما فلاح زاده برنده این موقعیت خطرناک بود.
دقیقه ۴۳ – نفوذ ستاری از روی پاس عالی درویشی باعث شد باعث به وجود آمدن موقعیت خطرناکی شد، ستاری در حالی که می توانست رافخایی را صاحب توپ کند ضربه خود را به درواز حریف زد اما با واکنش زیبای فلاح زاده این توپ به کرنر رفت.
دقیقه ۵۷ – مهدی ترابی در این دقیقه و در محوطه جریمه ملوانی ها همه کار کرد، او پس از دریبل چند بازیکن ملوان ضربه خود را به سوی دروازه حریف زد اما کنعانی زادگان این توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.
دقیقه ۵۸ – درویشی بازهم با فرار و نفوذ خود دروازه حریف را تهدید کرد، او در این صحنه پاس عرضی خود فرستاد اما ایوبی زودتر به توپ رسید و مانع از رسیدن آن به رافخایی شد.
دقیقه ۶۰ – پاس درویشی به ماهینی رسید و او شوت خود به سمت دروازه سایپا زد اما فلاح زاده این ضربه را دفع کرد و توپ به یوسف زاده رسید و این بازیکن نیز ضربه چکشی خود را به سوی دروازه سایپا زد اما این توپ تیر دروازه این تیم را به لرزه درآورد.
دقیقه ۶۶ – پاس ملوانی ها از کناره که روی دروازه نارنجی پوشان خطرناک شده بود را فلاح زاده از روی سر بازیکنان حریف دور کرد.
دقیقه ۶۷ – ارسال درویشی و ضربه سر دیدنی رافخایی را فلاح زاده با سیوی فوق العاده به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۷ – یک بار دیگر مهدی ترابی در محوطه ملوانان صاحب توپ شد و ضربه چیپ خود را از بالای دروازه بان ملوان به سمت دروازه این تیم زد اما اینبار عزت پورقاز موفق شد با ضربه سر توپ را از روی خط دروازه بیرون بکشد.
۲+۹۰ – چیزی نمانده بود تا در این دقیقه غلامرضا رضایی هت تریک کند اما ضربه زیبای او با اختلاف اندکی از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت.


در حاشیه:
*در این بازی ملوانان به دلیل از دست دادن بازیکن خود با پیراهن مشکی در میدان حضور دارند.
* محمد احمدزاده سرمربی ملوان در ابتدای مسابقه به شدت می‌گریست.
* ملوانی‌ها با انگیزه‌ای بالا مسابقه را آغاز کردند و بعد از هدر دادن یک فرصت به سرعت به گل رسیدند.
* بازیکنان ملوان قبل از شروع بازی حلقه اتحادی در اطراف زمین تشکیل دادند و به یکدیگر قول دادند برای شادی روح اولادی پیروز از زمین بیرون بیایند.
* حدود ۵ هزار نفر از این مسابقه استقبال کرده‌اند که انتظار حضور هواداران بیشتری در ورزشگاه می‌رفت.
* پوستر بزرگی از مهرداد اولادی در گوشه ورزشگاه نصب شده که مازیار زارع پس از گلزنی به سمت آن رفت و گل را از آنجا به روح اولادی تقدیم کرد.
*بهمن صالح نیا نیز برای تماشای این بازی به ورزشگاه تختی آمد و از روی سکوها این بازی را نظاره می کند.
*هواداران انزلی چی با پلاکاردهایی با نام مهرداد اولادی و شماره او، از مهاجم فقید خود یاد کردند و با شعارهایی که در وصف مرحوم اولادی سر دادند برای این بازیکن سنگ تمام گذاشتند.
* باتوجه به پر نشدن ورزشگاه تختی، حضور افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران در نوع خود جالب است.
*غلامرضا رضایی پس از گلزنی به ملوانی ها به احترام از میان رفتن مهرداد اولادی، شادی گلی نکرد.
*کنعانی پس از گلزنی به سمت بنر نصب شده رفت و گل خود را به مهرداد اولادی تقدیم کرد.
*جلال رافخایی پس از گلزنی خود پیراهن اولادی را که به تن کرده نشان داد.
* جلال رافخایی بعد از پنالتی حامد فلاح‌زاده اعتقاد داشت که دروازه بان سایپایی‌ها باید با کارت قرمز از زمین اخراج شود اما داور چنین نظری نداشت.
* مجید جلالی بعد از دریافت گل سوم به عملکرد داور اعتراض شدیدی داشت.
* تماشاگران ملوان در دقیقه ۳۳ به تشویق مهرداد اولادی مهاجم درگذشته تیمشان پرداختند.
*پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی مجید جلالی به داور این بازی معترض شد و پس از رفتن به سمت اشکان خورشیدی اعتراض شدیدی را به این داور کرد.
*اعضای تیم سایپا با تاخیر زیادی به میدان آمدند تا نیمه دوم را آغاز کنند و به همین دلیل این نیمه با تاخیری چند دقیقه ای آغاز شد.
*اشکان خورشیدی داور این بازی، به دلیل اینکه اسپری مشخص کننده به همراه نداشت نمی توانست جلوی توپ را برای زدن ضربه ایستگاهی خط کشی کند.
*پس از کارت زردی که محمد ستاری در این بازی گرفت داور میدان به خیال اینکه او قبلا کارت زرد اول خود را گرفته به او کارت قرمز نشان داد اما او فورا فهمید متوجه اشتباه خود شد.
*در لحظه به ثمر رسیدن گل دوم سایپا محرمی و حسینی با یکدیگر برخورد سختی کردند که این منجر به مصدومیت سیدحسین حسینی شد، پس از چند دقیقه این دروازه بان اعلام کرد که نمی تواند بازی کند و در نهایت احمدزاده مجبور شد گلر دوم خود را به بازی بفرستد.

۱۳۹۵/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...