نسخه چاپی

صهیونیست ها به چادرنشینی روی آوردند/سند

دویچه وله: «هزاران تن از ساكنان تل‌آویو در اعتراض به سیاست‌های اجتماعی دولت بنیامین نتانیاهو بار دیگر راهپیمایی كردند. معترضان به سیاست‌های جاری دولت كه هزینه‌ اصلی آنها را قشر متوسط اسرائیل می‌پردازد انتقاد می‌كنند.»

به گزارش نما، سایت دویچه وله(DW)، روز یکشنبه 15 مرداد(August 05) نوشت: «هزاران تن از ساکنان تل‌آویو در اعتراض به سیاست‌های اجتماعی دولت بنیامین نتانیاهو بار دیگر راهپیمایی کردند. معترضان به سیاست‌های جاری دولت که هزینه‌ اصلی آنها را قشر متوسط اسرائیل می‌پردازد انتقاد می‌کنند. شامگاه شنبه (4 اوت / 14 مرداد) بار دیگر خیابان‌های تل‌آویو صحنه‌ تظاهرات هزاران شهروند اسرائیلی در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی بود. تصویب صرفه‌جویی‌های جدید در کابینه‌ اسرائیل و افزایش مالیات‌ها از جمله مواردی بودند که با اعتراض شدید تظاهرکنندگان روبه‌رو شدند.»


این سایت ادامه داد: «گروهی دیگر هم در انتقاد به کم‌ کاری دولت در تعمیم خدمت وظیفه‌ عمومی به یهودیان ارتدکس به خیابان‌ها آمدند. یهودیان ارتدکس در اسرائیل از خدمت سربازی معاف هستند. هر چند تلاش‌ها برای پیوند دو حرکت اعتراضی ناکام ماند، اما به گزارش پلیس، در مجموع 2 هزار و 500 معترض شامگاه شنبه در تل‌آویو به خیابان‌ها آمدند. قشر متوسط جامعه‌ اسرائیل که بار اصلی دفاع از این کشور را هم بر دوش دارد، بیش از همه از افزایش مالیات و کاهش دستمزدها متضرر می‌شود. منتقدان سیاست‌های دولت بر این عقیده‌اند که یهودیان ارتدوکس و فلسطینی‌های اسرائیل هم باید خدمت وظیفه‌ عمومی را بگذرانند.»


دویچه وله افزود: «اعتراض‌ها به نابرابری‌های اجتماعی در اسرائیل از ژوئن 2011 وارد فصل تازه‌ای شد. معترضان با برپا کردن چادر در بلوار مرفه‌نشین "روتشیلد" تل‌آویو صدا و تصویر خود را به رسانه‌ها رساندند. مدت کوتاهی پس از آن، حرکت‌های مشابهی در دیگر شهرهای اسرائیل هم آغاز شد و رفته‌رفته تظاهرات هفتگی در اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی در این کشور شکل گرفت. سپتامبر 2011 اوج اعتراض‌ها بود. روز سوم این ماه بیش از 400 هزار شهروند اسرائیلی در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند. این اعتراض‌ها تاکنون دو قربانی هم در پی داشته است؛ دو معترضی که اخیرا با خودسوزی به زندگی خود پایان دادند. کابینه‌ اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، پیش از این با انجام اقداماتی برای کاهش اجاره‌بها موافقت کرد. دولت اسرائیل همچنین از انجام اصلاحاتی برای کاهش فشار اقتصادی بر شهروندان خبر داد. تظاهرکنندگان اما این اصلاحات را کافی نمی‌دانند.

4.JPG

۱۳۹۱/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...