نسخه چاپی

جنگ نرم و تغییر سبك زندگی

عکس خبري -جنگ نرم و تغيير سبک زندگي

كافی است به روند تغییرات سبك زندگی در جامعه امروزمان نگاهی بیندازیم تا بیش از پیش نسبت به تهدید دشمن در این عرصه هوشیار شویم و از غفلت پرهیز كنیم؛ چراكه به فرموده حكیم انقلاب اسلامی، تاریخ هیچ ملتی را به دلیل «غفلت» ستایش نخواهد كرد!

رهبر معظم انقلاب در ديدار با جوانان انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزي ضمن اشاره به صف‌آرايي طولاني‌مدت جبهه استکبار جهاني و نظام اسلامي، از عرصه‌هايي ياد کردند که اين تقابل و درگيري در آن در حال انجام است؛ عرصه‌هايي، مانند حفظ استقلال اقتصادي، سياسي و فرهنگي کشور، مسئله پيشرفت علمي، اقتصادي و تمدّني، حضور قدرتمندانه جمهوري اسلامي در منطقه و جهان، موضوع فلسطين، مسئله مقاومت، موضوع سبک زندگي و مسئله جوانان. البته به فرموده معظم‌له موارد مذکور تنها بخشي از عرصه‌هايي است که هم‌اکنون به ميدان منازعه دو مکتب اسلام ناب محمدي(ص) و ليبرال سرمايه‌داري بدل شده است و موارد متعدد بسياري مي‌توان به آن افزود.
در اين ميان عرصه‌هاي جنگ سخت و نيمه‌سخت اغلب در مرکز توجه اذهان عمومي قرار دارد و برخي از عرصه‌های دیگر با وجود پيچيدگي‌ها و دشواري‌هاي بيشتر، کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد؛ اين در حالي است که اتفاقاً دشمن پس از ناکامي در بسياري از عرصه‌هاي برخورد رويارو، با تغيير اولويت‌ها، لايه‌هاي پنهان و زيرين جامعه را هدف قرار داده و ميدان نبرد اصلي را در عرصه جنگ نرم تعريف کرده است.
شايد در اين معرکه مهم‌ترين مسئله، «سبک زندگي» باشد که با توجه به گسترش رسانه‌ها اعم از ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به ابزاری برای حرکت خزنده دشمن بدل شده و آسیب‌های فراوانی را به همراه داشته است. با اين اهميت که «اگر در کشوري سبک زندگي مورد قبول و مورد ترويج غربي‌ها يا آمريکايي‌ها رواج پيدا بکند، نخبگان آن جامعه تبديل به برّه‌هاي رامي در مقابل سياست‌هاي آمريکا و غرب و همان قدرت مقابل مي‌شوند»! و همين است که مي‌توان از تغيير سبک زندگي، به مثابه يکي از مهم‌ترين عرصه‌هاي «نفوذ» ياد کرد.
کافي است به روند تغييرات سبک زندگي در جامعه امروزمان نگاهي بيندازيم تا بيش از پيش نسبت به تهديد دشمن در این عرصه هوشيار شویم و از غفلت پرهيز کنیم؛ چراکه به فرموده حکيم انقلاب اسلامي، تاريخ هيچ ملتي را به دلیل «غفلت» ستايش نخواهد کرد!

۱۳۹۵/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...