نسخه چاپی

بازتاب قهرمانی سوریان در رسانه های جهان

عکس خبري -بازتاب قهرماني سوريان در رسانه هاي جهان

قهرمانی 'حمید سوریان' كشتی گیر وزن 55 كیلوگرم تیم ملی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن در رسانه های سراسر جهان از آسیا گرفته تا اروپا و از آمریكا تا اقیانوسیه بازتاب گسترده ای داشت.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، سوریان در فینال وزن 55 كیلوگرم موفق شد 'روشن بایراموف' كشتی گیر جمهوری آذربایجانی را شكست دهد و نخستین مدال طلای تاریخ كشتی فرنگی ایران را در بازی های المپیك به ارمغان بیاورد.

رسانه های كوچك و بزرگ جهان با چاپ تصاویری از 'حمید سوریان' از طلسم شكنی این كشتی گیر ریزنقش ایرانی نوشتند.

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام خبر قهرمانی سوریان نوشت: هواداران ایرانی حاضر در سالن در حالی كه به شدت سوریان را تشویق می كردند و پرچم های ایران را در دست داشتند، بعد از این قهرمانی در كنار زمین جمع شدند تا سوریان را كه چشم راستش آسیب دیده بود و از آن خون می آمد، در آغوش بكشند.



به نوشته این خبرگزاری، قهرمانی سوریان می تواند انگیزه كشتی گیران تیم ایران را بعد از نمایش ضعیفی كه در المپیك پكن داشتند، بالا ببرد. آنها در بازی های چهار سال پیش فقط یك مدال برنز گرفتند.

اسوشیتدپرس نیز نوشت: همیشه مایه تعجب بود كه كشوری مانند ایران كه در كشتی صاحب نام است هرگز نتوانسته در كشتی فرنگی مدال طلای المپیك را كسب كند. سوریان این طلسم را شكست اما احتمالا تنها ایرانی نخواهد بود كه در لندن طلا می گیرد.

تیم كشتی فرنگی ایران در المپیك لندن 'امید نوروزی ' در وزن 60 كیلوگرم و 'سعید مراد عبدولی' در وزن 66 كیلوگرم را هم دارد كه هر دو از مدعیان كسب مدال طلا در وزن های خود هستند.

اسوشیتدپرس ادامه داده است: سوریان بهترین فرنگی كار جهان در وزن خود است اما در پكن بدشانسی آورد و پنجم شد. او این ناكامی را با كسب عناوین قهرمانی جهان در سال های 2008، 2009 و 2010 جبران كرد.

ESPN كه یك شبكه خبری معتبر است ،اینگونه نوشت : قهرمان پنج دوره جهان روشن بایراموف از آذربایجان را شكست داد تا اولین ایرانی باشد كه در كشتی فرنگی المپیك مدال طلا می گیرد.

رسانه های جهان خاطرنشان كرده اند كه ایران تا كنون در مجموع 30 مدال در كشتی آزاد به دست آورده اما فقط یك مدال نقره و برنز در كشتی فرنگی به نام خود ثبت كرده بود.

از جمله رسانه های خبری دیگری كه به قهرمانی سوریان در كشتی وزن 55 كیلوگرم فرنگی در المپیك لندن پرداخته اند می توان به خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رویترز، نشریه واشنگتن پست، گاردین، فاكس نیوز، بانكوك پست، صدای روسیه، ریانووستی ، یورو اسپورت، بی بی سی اسپورت، ناین، دیلی استار، یورونیوز و صدای روسیه اشاره كرد.

گزارش پیروزی ' حمید سوریان' در اكثر رسانه های منطقه ای و محلی نیز منتشر شده است.

۱۳۹۱/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...