نسخه چاپی

اظهارنظر ضرغامی در پاسخ به نامه مدیر شبكه مستند

رئیس سابق سازمان صداوسیما به نامه اخیر مدیر شبكه مستند پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، پس از مصاحبه سیدعزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی با خبرگزاری فارس، درباره حذف شبکه‌هایی که در دوران ریاست وی راه اندازی شده‌اند، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند نامه‌ای سرگشاده خطاب به ضرغامی نوشت.

در ادامه این ماجرا، «عیسی بخشی اسدزاده» رئیس دفتر سابق عزت‌الله ضرغامی در پاسخ پیگیری‌های خبرنگار فارس مبنی بر اعلام نظر ضرغامی درباره این نامه گفت: از نظر آقای ضرغامی در این شرایط حفظ آرامش و پایداری سازمان صداوسیما از همه چیز مهم‌تر است.

ضرغامی درباره حذف شبکه‌ها گفته بود: سؤالات سخت نپرسید. قاعدتا به عنوان کسی که چیزی را راه انداخته است و حالا آن تعطیل می‌شود، حال خوبی ندارم اما حتما دوستان آنجا مطالعه و بررسی داشته‌اند و به یک تشخیص رسیده و عمل کرده‌اند و به نظر همه احترام می‌گذارم اما حال من مانند شخص کوزه‌گری است که بابت خلقت آدم‌ها به خدا گلایه می‌کرد. فرشته‌ای آمد و گفت من همه کوزه‌ها را می‌خرم و همه آنها را می‌شکنم. کوزه‌گر گفت حداقل اگر می‌خواهی کوزه‌هایم را بشکنی برو آنطرف‌تر آنها را بشکن. که من آنها را نبینم. درست است پول آنها را داده‌ای اما من پای کوزه‌ها زحمت کشیده‌ام.

رئیس سابق سازمان صداوسیما همچنین گفته بود: حتما به عنوان کسی که این شبکه‌ها را راه‌اندازی کرده‌ام، تعطیلی شبکه‌ها برای حال من خوب نیست؛ اما حتما دوستان برای ملت، آینده و مصالح نظام تصمیم‌گیری کرده‌اند.

«امیر تاجیک» مدیر شبکه مستند در بخشی از نامه‌ خود خطاب به ضرغامی نوشته بود: مدیریت جدید سازمان در هنگام شروع فعالیت های خود با حجم عظیمی از بدهی ها و معوقات روبرو شد. این مساله به زعم شما “امری طبیعی” ست. اما با کمی دقت و تحقیق می توان دریافت که این میزان از بدهی در قیاس با دوره های قبلی ابدا قابل مقایسه نیست. کمااینکه این بدهی ها صرفا به دلیل بودجه و کمک ناکافی که از سوی دولت به صداوسیما تعلق می گرفت، نبود. بلکه بیشتر به خاطر ضعف در تصمیم سازی ها برای توسعه غیرمنطقی شبکه های سازمان بود. خصوصا اینکه دولت قبل علاوه بر بودجه سالانه کمک بلاعوض یک میلیارد دلاری به سازمان کرد و ایجاد بدهی برای سازمان در چنین شرایطی منطقی به نظر نمیرسد.

مدیر شبکه مستند سیما در بخش دیگری از نامه سرگشاده خود خطاب به عزت‌الله ضرغامی نوشته بود: بر تشریح این ادعا عرض می‌کنم شبکه کوچکی چون شبکه مستند، با بیش از پانزده و نیم میلیارد تومان بدهی و تعهد معوق به بنده و همکارانم تحویل داده شد. معاونت سیما با حدود دویست و شصت میلیارد تومان بدهی به دکتر پورمحمدی تحویل شد و در نهایت رسانه ملی در آغاز مدیریت جدید صدها میلیارد تومان بدهی داشت.

۱۳۹۵/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...