نسخه چاپی

كمپ دیوید،ریسمان نجات سعودی ها

مقام های عربستان سعودی به دنبال شكست های گسترده در یمن و سوریه و اتهام هایی كه آمریكایی ها درباره حمایت از تروریسم به آنها وارد كرده اند، تنها راه نجات خود را نزدیك شدن بیش از پیش به صهیونیست ها دیده اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سعودی ها عربستان سعودی با خرید جزایر مصری دردریای سرخ آنچه از اجرای توافق نامه ننگین کمپ دیوید میان اعراب و رژیم صهیونیستی نیمه تمام مانده را تکمیل کرد تا با چنگ زدن به دامن صهیونیستها از خطر غرق شدن درگرداب تروریسم و جنگ افروزی نجات یابند.

این موضوع سوژه گزارش رسانه های اسرائیلی قرار گرفته و گزارشگر شبکه 2 تلویزیون آن رژیم دراین باره گفت: تنگه های جزیره تیران که به ورودیهای خلیج ایلات دراسرائیل اشراف دارند نقطه راهبردی حساسی برای اسرائیل به شمار می رود. تا جایی که این جزیره برای آزادی دریانوردی در این منطقه شاهد دو دوره جنگ بوده است.

" دانی ایالون" سفیرسابق رژیم صهیونیستی درواشنگتن دراین باره می گوید: فروش جزایر تیران و صنافیر به عربستان بارقه امید برای اجرای طرح های اسرائیل و بخشی از طرح بازنگری و تعدیل نقشه خاورمیانه است.

وی گفت: درتوافق نامه صلح با مصردر سال 1979 بندهای ویژه ای در خصوص این دو جزیره به چشم می خورد.

وی افزود: عربستان در مقایسه با مصر برای اسرائیل هم پیمان قابل اطمینان تری می تواند باشد.اسرائیل با عربستان سعودی سابقه جنگ نداشته است و سعودیها با اعلام مالکیت این دو جزیره کانال مستقیم محرمانه بین ریاض و تل آویوایجاد کردند. این اقدام ائتلاف محرمانه سه گانه مصر- عربستان - اسرئیل را تقویت می کند.

دان ایالون با اشاره به اینکه با محدود شدن حضور آمریکا در منطقه، عربستان، مصرو اردن در جستجوی همپیمان قدرتمندی هستند، گفت: اسرائیل می تواند خواسته این کشورها را برای حمایت امنیتی ازآنها در برابر تهدیدهای ایران و محور تشیع فراهم کند.

وی افزود: فروش جزایر تیران و صنافیر زمینه همکاری اقلیمی گسترده بین اسرائیل و عربستان را فراهم کرد.

۱۳۹۵/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...