نسخه چاپی

توزیع گوشت ارزان از فردا

عکس خبري -توزيع گوشت ارزان از فردا

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: گوشت گوساله با قیمت 14 هزار تومان و گوشت گوسفند با قیمت 17هزار تومان از فردا در استان تهران توزیع می شود.


به گزارش نما به نقل از فارس، نعمت‌الله ترکی پس از پایان جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موارد مهمی در جلسه امروز پیگیری شد که قرار شد جهاد کشاورزی بحث تولیدات مرغ را رسماً خود پیگیری کند.

وی تصریح کرد: براساس گزارشات جهاد کشاورزی، روزانه 200 تن مرغ در تهران تولید می‌شود که قرار بر این شد که حوزه جهاد کشاورزی بحث تولیدکنندگان را پیگیری و در این خصوص تفاهمنامه‌ای را با تولیدکننده و شرکت پشتیبان امضا کند.

ترکی افزود: براین اساس قرار شد که سویا با نرخ 1100 تومان و ذرت نیز به نرخ روز تحویل تولیدکننده شود و در این راستا بنا داریم دست واسطه‌گران را کوتاه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران ادامه داد: قرار بر این است که مرغ به قیمت 5200 تومان در سطح استان تهران عرضه شود و چنانچه در آینده نیز مرغ ارزان شود ستاد تنظیم بازار مرغ را به مبلغ 5200 تومان از تولیدکننده خواهد خرید.

وی اضافه کرد: قرار است مرغ از استانهای همجوار از جمله گیلان، مازندران، ایلام وارد استان تهران شود و از این پس توزیع مرغ به روال گذشته خود برمی‌گردد.

ترکی بیان داشت: در حال حاضر حدود 20 هزار تن مرغ وارداتی از کشور ترکیه و 8 هزار تن مرغ منجمد از کشور برزیل وارد کشور خواهد شد و سهم استان تهران نیز مشخص‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران افزود: در حال حاضر در استان تهران روزانه 2 هزار تن نیز در استان تهران در حال ذخیره‌سازی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان مشکلی در خصوص عرضه و تولید گوشت مرغ نداشته باشیم و به آرامش نسبی برسیم.

ترکی تاکید کرد: براساس گزارشات رسیده تخلفات نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است ضمن این بازرسی‌های ما نیز با توجه به قیمت‌های اعلام شده افزایش داشته است. ضمن اینکه تیم بازرسی نیز از سوی اصناف در این بخش فعال است.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان و با بازرسی‌های صورت گرفته 3 مورد پلمپ مغازه داشته‌ایم که دو مورد آن در میدان بهمن و یک مورد آن در سطح شهر در خصوص عرضه مرغ بوده است که گرانفروشی کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: شرکت دام استان تهران قرار دادی را با استان سیستان و بلوچستان به امضاء رسانده است که بزودی مشکل توزیع و قیمت گوشت برطرف می‌شود.

ترکی گفت:در استان تهران روزانه ما بین 400 تا 450 تن گوشت در استان تهران مصرف داریم که حدود 150 تن کسری در این زمینه وجود دارد که این کسری نیز با تفاهمنامه‌ای که بسته شده است، مرتفع خواهد شد.

وی بیان داشت: از فردا گوشت گوساله با قیمت 14 هزار تومان و گوشت گوسفندی مخلوط با مبلغ 17 هزار تومان در سطح استان تهران توزیع خواهد شد و با افرادی که بیشتر از این رقم گوشت بفروشند برخورد می‌شود.

وی در ادامه در خصوص فروش گوشت گوسفند و گوساله در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: در این فروشگاه‌ها نیز گوشت با قیمت بالا و گران عرضه می‌شود که ما دستور پیگیری در این خصوص را نیز داده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران ادامه داد: با تفاهمنامه‌ای که پشتیبانی دام استان تهران منعقد کرده است، مشکلی در خصوص توزیع گوشت گوسفند و گوساله در سطح استان تهران نیست.

۱۳۹۱/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...