نسخه چاپی

گزارش ساندی تایمز ازسلاح جدید تركیه علیه كردها

دولت تركیه به بهانه اسكان آوارگان سوری، درصدد ساخت شهر جدیدی در منطقه كردنشین در جنوب این كشور است تا آنها را به این بهانه به مهاجرت از این منطقه وادارد.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» در گزارشی با عنوان «ترکیه از اردوگاه های آوارگان به عنوان سلاحی علیه کردها استفاده می کند» نوشت: در جنوب ترکیه همه منتظر دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بودند. در بازدید وی از اردوگاه های آوارگان، مقامات ترکیه به بسیاری از آوارگان اجازه دیدار با وی را ندادند و فقط برخی از آوارگان در اردوگاه «نیزیب» در «غازی عنتاب» که خوش شانس بودند با او دیدار کردند.

خبرنگار این روزنامه درجنوب ترکیه در این گزارش افزود: برخی از آوارگان از جمله چهار کودک-که لباس های یک رنگ پوشیده بودند- در صف اول افراد استقبال کننده از مرکل بودند، اما دیگر آوارگان فقط برای اتوبوس حامل مرکل دست تکان دادند.

بر اساس گزارش روزنامه ساندی تایمز، مرکل به منظور اطلاع از وضع آوارگان در ترکیه و روند اجرایی شدن توافقنامه بین اتحادیه اروپا و ترکیه درباره بحران آوارگان از این اردوگاه دیدن کرد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از منتقدان سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بر این نظرند که اردوغان برای تحقق بخشیدن به منافع حزبی و در صدر این منافع مبارزه با کردها این توافقنامه را با اتحادیه اروپا امضا کرده است زیرا این اردوگاه ده ها کیلومتر از بیست و دو روستای کرد نشین در منطقه «کهرمان مره» فاصله دارد و به لحاظ تاریخی به خط اول رویارویی کردها با ترکیه معروف است.

اکنون مقامات ترکیه در حال ساخت شهری جدید در این منطقه هستند، منطقه ای که حدود سه هزار شهروند کرد در آن ساکن هستند و این شهر بر اساس کمک های اتحادیه اروپا به ارزش 4 میلیارد و 700 میلیون پوند به پناهگاهی برای حدود سه هزار آواره سوری تبدیل خواهد شد.

یکی از زنان کرد این منطقه به خبرنگار این روزنامه گفت: کردها به آوارگان تبدیل خواهند شد و دولت برای این که کردها را مجبور به مهاجرت از این منطقه کند به ساخت شهر جدید مبادرت کرده است. بنابراین، دولت ترکیه درصدد نابودی ما است.

۱۳۹۵/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...