نسخه چاپی

تشخیص موردی بنزین غیراستاندارد در تهران

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نمونه‌برداری‌هایی از پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های تهران انجام شده و تنها در یك مورد میزان بنزن موجود در بنزین بالاتر از حد استاندارد بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیره پیروزبخت در خصوص گزارش عملکرد وضعیت بنزین کشور اظهار داشت: کار نمونه گیری بنزین در ۸ کلان شهر اصلی صورت گرفته و بخش زیادی از این نمونه‌ها در آزمایشگاه بندرعباس سازمان استاندارد در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در نمونه برداری هایی که از پالایشگاه ها و جایگاه های تهران انجام شده است، نتایج مطلوبی از نظر گوگرد و هیدروکربن ها حاصل شده و تنها در یک مورد به طور مختصر میزان بنزن بالاتر از حد استاندارد بوده که البته نگران کننده نیست و در بقیه موارد نیز کیفیت در سطح استاندارد قرار داشته است.

پیروزبخت همچنین اظهار داشت: نتایج آزمایش ها به محض آماده شدن اعلام خواهد شد و در صورت وجود مشکل، مسئله مورد نظر را به وزارت نفت و کمیته مربوطه برای ریشه‌یابی ارائه می دهیم.

پیروز بخت همچنین در مورد ادعای واردات ژلاتین با منشأ خوکی اظهار داشت: اصالت سنجی ژلاتین در صورت ابهام گمرک انجام می شود که تاکنون موردی ابلاغ نشده است.

وی افزود: اصالت سنجی حلال بودن مواد غذایی به سازمان استاندارد مربوط می شود و در حال حاضر بحث حلال را زیر نظر نماینده ولی فقیه پیش می بریم.

وی تأکید کرد: در این حوزه پیش بینی هایی شده و باید در خصوص اصالت سنجی فعالیت هایی صورت گیرد.

۱۳۹۵/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...