نسخه چاپی

مرد همسركش در آخرین دفاع:شیشه،عقلم را از بین برده بود

به گزارش نما - شرق نوشت:مأموران پلیس آذر سال ٩٢ باخبر شدند زن جوانی در جنوب تهران با ضربات چاقو به قتل رسیده‌ است و ضارب کسی نیست جز همسر او.

زمانی که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند متوجه شدند این زن فریبا نام‌ دارد و چندسال قبل با اسد، همسرش، ازدواج کرده و با هم زندگی می‌کردند.

آن‌طور که نزدیکان این زوج گفته‌اند آنها از مدت‌ها قبل به دلیل اعتیادی که اسد داشت با هم درگیری داشتند و حتی چندین‌بار اسد همسرش را به باد کتک گرفته‌ بود.

والدین فریبا به مأموران گفتند: دخترمان سال‌ها با این مرد زندگی کرد اما آنچه باعث شده‌ بود این اتفاق بیفتد، اعتیادی بود که دامادمان داشت. او با پولی که دخترمان درمی‌آورد مواد می‌خرید. هیچ‌وقت سر کار نمی‌رفت و همیشه هزینه زندگی را دختر ما می‌داد.

وقتی متهم بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت، به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: من همسرم را دوست داشتم و زندگی خوبی با هم داشتیم تا اینکه من معتاد شدم. زنم از این اعتیاد ناراحت بود و مرتب به من می‌گفت که باید خودم هزینه خانه را بدهم و از اینکه مجبور بود کار کند ناراحت بود. اوایل من درآمد داشتم اما بعد به خاطر اعتیادم کارم را از دست دادم و دیگر کسی نبود که به من کار بدهد. روز حادثه مواد مصرف کرده ‌بودم. زنم از سر کار آمد و با هم جروبحث کردیم. من اصلا حالم خوب نبود. به او گفتم تمامش کن اما عصبانی شد و گفت تو حق نداری با پولی که من درمی‌آورم شیشه بخری. او را کتک زدم، خیلی ناراحت شدم، اصلا کارهایم دست خودم نبود و نمی‌دانم چطوری همسرم را کشتم، فقط وقتی به خودم آمدم متوجه شدم زنم مرده‌ است.

با توجه به اعترافات متهم و نظریه پزشکی‌قانونی بود که کیفرخواست علیه متهم صادر شد و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران رفت. در جلسه رسیدگی بعد از اینکه نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند، اولیای‌دم اعلام کردند درخواست قصاص دارند و متهم نیز دفاعیات خود را مطرح کرد و هیأت قضات بعد از شور اعلام کردند متهم را مجرم دانسته و رأی بر قصاص صادر کردند.

رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور با توجه به ادعایی که متهم مطرح کرده‌ بود، خواستار بررسی وضعیت روانی متهم در پزشکی‌قانونی شد. روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ١٠ برای دومین‌بار برگزار شد. بعد از قرائت مجدد کیفرخواست، اولیای‌دم نیز اعلام کردند که همچنان بر درخواست قصاص خود پافشاری دارند. وقتی نوبت به متهم رسید، او جملات کوتاهی در دفاع از خودش گفت و اعلام کرد به دلیل اینکه شیشه مصرف کرده ‌بوده مرتکب قتل شده است. او گفت: شیشه عقلم را از من گرفته ‌بود، یادم نمی‌آید دقیقا چه اتفاقی افتاد اما قبول دارم زنم را کشتم و از کرده‌ خودم پشیمان هستم.

با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

۱۳۹۵/۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...