نسخه چاپی

جداسازی شبكه آب شرب و بهداشتی پایتخت از اولویت وزارت نیرو خارج شد

برای كلانشهر تهران با وجود اینكه طرح مطالعاتی در خصوص جداسازی شبكه آب شرب و آب بهداشتی در برنامه قرار گرفته بود اما اجرای این كار در پایتخت فعلاً از اولویت كاری وزارت نیرو خارج شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جداسازی شبکه آب بهداشتی و آب شرب در کشور به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های تصفیه آب، ارتقای کیفی آب شرب با جداسازی مصارف غیرشرب از شرب و ارتقای تصفیه خانه‌های آب شرب با محدودسازی حجم تصفیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب با حذف مصارف شرب از سیستم لوله‌کشی خانگی (هدررفت‌های تجمعی بازگذاشتن شیر آب در زمان مصرف شرب و خوراکی) در برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است.

اولین نقطه کشور که برای اجرای پایلوت جداسازی شبکه آب بهداشتی و آشامیدنی مورد توجه قرار گرفت، بخشی از شهر مشهد به‌نام منطقه ثامن است که مقرر شده با جداسازی شبکه آب بهداشتی و تأمین آب بسته‌بندی برای شرب در این منطقه، این پروژه آغاز شود.

در استان تهران نیز پایلوت جداسازی آب شرب و بهداشتی در تعدادی از روستاهای این استان، از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد؛ اما برای کلانشهر تهران با وجود اینکه در سال 93 طرح مطالعاتی در خصوص جداسازی شبکه آب شرب و آب بهداشتی در برنامه قرار گرفته بود اما اجرای این کار در پایتخت فعلا از اولویت کاری وزارت نیرو خارج شده است.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...