نسخه چاپی

علت سفر جلیلی به لبنان

عکس خبري -علت سفر جليلي به لبنان

جلیلی تاكید كرد: بر این مبنا گفت و گوها و رایزنی دولت های دوست كه روابط راهبردی با هم دارند، در این مرحله ضروری است و سفر من هم به لبنان در این راستا است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران كه صبح دوشنبه به منظور سفری رسمی وارد بیروت شد، روابط تهران و بیروت را در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روابطی همه جانبه خواند و افزود: امروز لبنان در سطح جهان و منطقه به عنوان یك نمونه مقاومت شناخته شده است.

جلیلی گفت: ما برای لبنان به خاطر مقاومتی كه داشته و نقش برجسته ای كه در ثبات و امنیت منطقه بازی می كند، احترام زیادی قائل هستیم.

وی افزود: امروز 'بیداری اسلامی' یك ظرفیت بزرگ را ایجاد كرده و طبیعی است كه دشمنان صلح و ثبات و آرامش در منطقه و دشمنان امت اسلامی از این وضعیت راضی نیستند.

دبیر شورای امنیت ملی اضافه كرد : آنها به دنبال این هستند تا این ظرفیتی كه امروز در منطقه علیه استكبار ایجاد شده به موضوعات دیگر تبدیل كنند؛ در صورتی كه ما اعتقاد داریم كه بهترین فرصت برای مردم منطقه است تا بتوانند خودشان بر اساس منویات و خواسته ملت ها، آمال و آرزوهایشان را دنبال كنند.

وی ضرورت هوشیاری كشورهای اسلامی در شرایط فعلی منطقه را یادآور شد و گفت: ما فكر می كنیم كه امروز فرصت خوبی برای جهان اسلام ایجاد شده، لذا ضروری است برای استفاده حداكثری از این فرصت ها به شكلی كه به نفع امت اسلام و صلح و آرامش مردم منطقه باشد، كشورها و دولت های منطقه بیشتر با هم مشورت داشته باشند.

جلیلی تاكید كرد: بر این مبنا گفت و گوها و رایزنی دولت های دوست كه روابط راهبردی با هم دارند، در این مرحله ضروری است و سفر من هم به لبنان در این راستا است.

'علی باقری' معاون و جمع دیگری از مسوولان شورای امنیت ملی، جلیلی را در این سفر همراهی می كنند.

وی امروز با شخصیت های برجسته لبنانی از جمله 'میشل سلیمان' رییس جمهوری، 'نجیب میقاتی' نخست وزیر، 'نبیه بری' رییس مجلس و 'عدنان منصور' وزیر خارجه لبنان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد كرد.

۱۳۹۱/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...