نسخه چاپی

آشتياني: پرسپوليس روانشناس مي‌خواهد/

شكست استقلال؛ راه نجات پرسپولیس

عضو كمیته فنی باشگاه پرسپولیس با بیان اینكه سرمربی این تیم هنوز نتوانستند برنامه‌های تاكتیكی‌اش را به بازیكنان تفهیم كند، گفت: ژوزه درست می‌گوید كه پرسپولیس ترسو بازی می‌كند.


به گزارش نما، ابراهيم آشتياني در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعيت اين روزهاي پرسپوليس، پس از دومين شكست در فصل جديد ليگ برتر گفت: فكر كنم ژوزه با دومشكل روبرو است. نخست آن كه هنوز نتوانسته برنامه‌هاي تاكتيكي‌اش را به بازيكنان تفهيم كند و دوم مساله آمادگي جسماني بازيكنان است. بازيكنان پرسپوليس زياد نمي‌دوند در حالي كه طبق آماري كه گرفتم حريفان پرسپوليس بيشتر از آن‌ها مي‌دوند.

وي ادامه داد: بيشتر بازيكنان پرسپوليسي عضو تيم ملي هستند و نمي‌خواهند كم بدوند، مگر اينكه بدنشان نكشد! اگر اينطور باشد كه بايد فاتحه تيم ملي را بخوانيم. مشكل تيم اين است كه در انتقال كار از دفاع به حمله سريع عمل نمي‌كند و به همين دليل در هنگام حمله با دفاع فشرده حريف روبرو مي‌شود.

آشتياني همچنين انتقادي هم از كار دفاعي پرسپوليس داشت و گفت: در فوتبال روز دنيا نفرات جلويي بايد بازي تاخيري انجام دهند تا سايرين خود را به زمين خودي برسانند و دفاع فشرده را انجام دهند. اين كار هم در پرسپوليس صورت نمي‌گيرد كه البته معتقدم بايد ظرف دو بازي آينده برطرف شود. ژوزه در بازي‌ با صبا، دو تعويض در بين دو نيمه داشت كه نشان مي‌دهد هنوز تركيبش را نشناخته ولي من فكر مي‌كنم اين تيم در آينده در كورس قهرماني قرار مي‌گيرد و هنوز فرصت جبران دارد.

كاپيتان اسبق تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه با تاييد سخنان سرمربي اين تيم مبني بر اين كه پرسپوليس ترسو بازي مي‌كند، اظهار كرد: شكست از نظر روحي و رواني تاثير بدي روي بازيكنان مي‌گذارد و از طرف ديگر، طرفداران پرسپوليس تحمل يك پاس اشتباه را هم ندارند. اين مسائل در مجموع فشار رواني تيم را بالا هم مي‌برد. پرسپوليس به يك روانشناس نياز دارد كه اين مساله را از ذهن بازيكنان خارج كند چرا كه در مجموع آنها بازيكنان بزرگي هستند.

آشتياني بار ديگر تاكيد كرد كه پرسپوليس مي‌تواند به كورس قهرماني بازگردد. وي همچنين گفت كه فعلا حرفي از برگزاري جلسه فوق‌العاده كميته فني زده نشده است.

پرسپوليس دو هفته ديگر بايد به مصاف استقلال برود و اين در حالي است كه هواداران اين تيم از هم‌اكنون نگران نتيجه آن بازي هستند. آشتياني در پايان صحبت‌هايش در اين رابطه گفت: داربي مي‌تواند راه نجات پرسپوليس از اين فصل باشد. پرسپوليس با پيروزي در داربي هم از حاشيه دور مي‌شود و هم از زير فشار در شكست اول فصل بيرون مي‌آيد. ديدار با استقلال فرصتي است كه بازيكنان پرسپوليس نبايد آن را از دست دهند.

۱۳۹۱/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...