نسخه چاپی

باغبانی كنید تا صد ساله شوید!

باغبانی برای سلامتی بسیار عالی است اما محققان به تازگی دریافتند حتی زندگی كردن در محیطی پر از گل و گیاه می تواند در افزایش طول عمر مؤثر باشد.

به گزارش نما، قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ بر اساس تحقیقات جدید ثابت شده است که افراد علاقمند به کاشت و نگهداری گل و گیاهان بیشتر از دیگران عمر طولانی دارند.

محققان دانشگاه هاروارد در این باره وضعیت 100 هزار خانم آمریکایی را طی 8 سال بررسی کردند. آنها متوجه شدند میزان مرگ و میر در کسانی که در محیط پر از گل ها، گیاهان و درختان زندگی می کنند، 12% کمتر از حد متوسط است.

جالب تر اینکه حتی زندگی کردن در چنین محیط هایی موجب کاهش 41% مرگ و میر ناشی از بیماری های کلیوی می شود که این احتمال در مورد بیماری تنفسی به 34% و انواع سرطان به 13% تقلیل می یابد. همچنین افرادی که روزانه با گل ها و گیاهان ارتباط دارند کمتر دچار افسردگی می شوند و در روابط اجتماعی متعهدتر هستند.

به نظر متخصصان یک درخت بالغ با سن 20 تا 50 سال می تواند اکسیژن مورد نیاز 4 انسان را تامین کند. درختان همچنین با جذب ذرات ریز و مواد سنگین از ما در برابر این مواد محافظت می کنند. حتما از فصل بهار برای بهره مندی از این تاثریات عالی استفاده نمایید!

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...