نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با نما :

اراده كمیسیون برای تصویب برنامه ششم در مجلس نهم جدی است

عکس خبري -اراده كميسيون  براي تصويب برنامه ششم در مجلس نهم جدي است

ما در سال94 و روزهای ابتدایی سال 95 فرصتهای زیادی را ازدست داده ایم، اما امیدوارم با توجه به تعهدی كه دوستان در كمیسیون تلفیق مبنی بر اراده جمعی برای رسیدگی به برنامه ششم داشتند؛ بتوانیم تا پایان همین مجلس برنامه ششم را به تصویب برسانیم .

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه از روند بررسی برنامه ششم دولت لایحه در این کمیسیون به خبر نگار نما گفت: برنامه ششم توسعه از سوی دولت در چهار سطح تنظیم شده دربعد اهداف در بعد کلان که سیاست ها و یا راه یافت ها و اقدامات که تحت تأثیر سیاست ها است. اما در در حوزه احکام همان 31 حکمی است که در قالب احکام دائمی ارئه کرده است.
وی افزود: دو تفسیر نسبت به لایحه دولت وجود دارد، یک تفسیری این است که این لایحه ماهیت برنامه ای ندارد و دیگری آنکه لایحه را پذیرفته است. احکامی كه می توانیم آن را به بررسی بگذاریم و در صورت نیاز به احکام جدید به صورت اصلاح، ویرایش و یا حذف نسبت به آن اقدام کنیم. همانند هر لایحه دیگری كه به مجلس ورود پیدا کند. اگر نمايندگان آن را کافی نمی داند پیشنهادات جدیدی را در کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق اضافه کند واگر نیاز به اصلاحات وجود دارد، این اصلاحات را اعمال کند و نهایتا برنامه را به دولت تقدیم بکند.
جلیلی در ادامه تصریح کرد: بحث مدت زمان رسیدگی و طول عمر باقی مانده از مجلس نهم تا مجلس بعدی است؛ که آیا این امکان وجود دارد که این برنامه در مجلس به تصویب برسد یا خیر؟ براساس برآورد کمیسیون تلفیق، اگر تعامل خوب بین دولت و مجلس برگزار باشد و بقیه بخش ها همکاری کنند؛ می توانیم امیدوار باشیم تا پایان دوره مجلس این رسیدگی می شود.
وی خاطر نشان کرد: البته باید ذکرکنم این پیش بینی در یک برآورد سخت گیرانه تعیین شده است، اما اینکه تا چه حد این برآورد قابل تحقق باشد به میزان همکاری ها و تعاملات برمی گردد؛ ما در سال94 و روزهای ابتدایی سال 95 فرصتهای زیادی را ازدست داده ایم، اما امیدوارم با توجه به تعهدی که دوستان در کمیسیون تلفیق مبنی بر اراده جمعی برای رسیدگی به برنامه ششم داشتند؛ بتوانیم تا پایان همین مجلس برنامه ششم را به تصویب برسانیم .

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...