نسخه چاپی

تركیه: 954 خارجی عضو داعش را دستگیر كرده‌ایم

سخنگوی رئیس جمهور تركیه اظهار كرد، این كشور در پنج سال گذشته و از ابتدای جنگ داخلی در سوریه حدود 2800 تن را به ظن عضویت در گروه تروریستی داعش بازداشت كرده كه از میان آنها 954 شهروند خارجی به اتهام عضویت در داعش دادگاهی‌ شده‌اند.

به گزارش نما ،ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) به خبرنگاران در شهر آنکارا اظهار کرد: حدود 41000 تن نیز در این مدت توسط مقامات ترکیه شناسایی و به فهرست اعضای گروه تروریستی داعش یا شریکان این گروه اضافه شده و ورود آنها به خاک ترکیه ممنوع شده است.

کالین گفت: بیش از 3300 تبعه خارجی مظنون نیز از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال 2010 تا کنون توسط مقامهای ترکیه استرداد شده‌اند؛ تعداد 2770 تن نیز شامل 1232 تبعه خارجی به عنوان مظنون عضویت در داعش بازداشت شده و از میان آنها 954 تن دادگاهی شده‌اند.

سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد، حدود 41000 نفر توسط مقامهای ترکیه به فهرست افراد عضو در گروه تروریستی داعش یا شریک این گروه اضافه شده تا جلوی ورود آنها به خاک ترکیه گرفته شود.

کالین ادامه داد: ما در حال اتخاذ همه تدابیر لازم به منظور مقابله با داعش در عالی‌ترین سطوح هستیم و مبارزه ما با حامیان تروریستها با شدت ادامه دارد.

وی همچنین گفت، مقامهای ترکیه از 9500 تن به هنگام ورود به خاک ترکیه به ظن ارتباط با داعش بازجویی کرده‌اند و در نتیجه این بازجویی ها جلوی ورود حدود 2000 تن از آنها به خاک ترکیه گرفته شد.

هیات ترکیه در سازمان ملل در تاریخ 12 آوریل نامه‌ای را منتشر و در آن اتهامات مطرح شده علیه این کشور مبنی بر دادن سلاح به طور غیرقانونی به گروه تروریستی داعش را رد کرد.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در تاریخ 18 مارس در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت از آنکارا به عنوان "تامین‌کننده اصلی" سلاح و تجهیزات نظامی تروریستهای داعش نام برد. بر اساس اعلام هیات روسیه در سازمان ملل، سازمان اطلاعات ترکیه بر فعالیت یک سری سازمان غیردولتی که سلاح به دست تروریستها در سوریه می‌رساندند نظارت داشته است.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...