نسخه چاپی

محققان عنوان می كنند؛

افزایش ۲۰ درصدی عمر افراد سرطانی با مصرف آسپرین

طبق یك پژوهش جدید، مصرف دوز پایین اسپرین احتمالا موجب افزایش مدت زنده ماندن بیمارانی كه تحت درمان بیماری سرطان هستند تا ۲۰ درصد شده و همچنین مانع از پیشروی سرطان نیز می شود.

به گزارش نما به نقل ازمهر، طبق یافته محققان دانشگاه کاردیف بریتانیا، نرخ مرگ و میر و پیشرفت سرطان در بیمارانی که علاوه بر درمان سرطان خود، دوز پایین آسپرین هم مصرف می کنند به شکل قابل توجهی پایین است.
پیتر الوود، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بررسی های ما بر اساس اسناد و شواهد موجود نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین توسط بیماران مبتلا به سرطان روده، سینه یا پروستات، علاوه بر سایر درمان ها، با کاهش مرگ و میر افراد تا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد و همچنین کاهش پیشرفت سرطان مرتبط است.»
در این مطالعه، تیم تحقیق داده های موجود شامل پنج آزمایش تصادفی و ۴۲ مطالعه مشاهده ای مربوط به سرطان های روده بزرگ، سینه و پروستات را مورد بررسی قرار دادند.
الوود در این باره می گوید: «مجموعه اسناد و شواهد نشان می دهد که مصرف آسپرین دارای مزایای چشمگیری در کاهش بروز برخی سرطان هاست.»
وی در ادامه می افزاید: «با وجودیکه ما می دانیم مصرف دوز پایین آسپرین در کاهش ابتلا به سرطان نقش دارد، اما نقش آن در درمان سرطان همچنان نامشخص است.»

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...