نسخه چاپی

جامعه بین‌الملل در برابر راهزنی دیوان عالی امریكا موضع بگیرد

نایب ‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری جامعه بین‌الملل را در برابر راهزنی دیوان عالی امریكا در توقیف 2 میلیارد دلار از اموال ایران خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که در مراسم گشایش نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی در تهران سخن می گفت تصریح کرد: در صورتی که در مقابل راهزنی دیوان عالی امریکا موضع جدی ازجانب جامعه بین‌الملل اتخاذ نشود، این راهزنان بین‌المللی منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خود مصادره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران نشان داده است که با تمام قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ خواهد ایستاد گفت: ما در دفاع از منافع مشروع ملت ایران در عرصه علم و فناوری هسته‌ای پیروز شدیم و مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در عرصه تقابل با راهزنی دیوان عالی امریکا نیز پیروز خواهد بود.

نایب رئیس مجلس همچنین با اشاره به مباحث نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی تأکید کرد: باید با هر اقدامی که موجب گسترش جنگ می‌شود مقابله کنیم و منطق جمهوری اسلامی برای مسائل جهان اسلام و آسیا این است که نباید اجازه داد در امور داخلی کشورها به هر بهانه‌ای دخالت شود.

وی با محکوم کردن کشورهایی که با ارسال سلاح از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند افزود: باید فضا برای تصمیم‌گیری مردم سوریه فراهم شود.

ابوترابی فرد در ادامه بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن و فلسطین را محکوم کرد و گفت: باید اجازه داد ملت یمن و فلسطین سرنوشت خود را رقم بزنند.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...