نسخه چاپی

استاندار اصفهان:

برنامه‌های دولت برای خروج از ركود موفق نبود

استاندار اصفهان با بیان اینكه همه تلاش‌ها و برنامه‌های دولت برای خروج از ركود موفق نبوده، گفت: خروج از شرایط ركود سنواتی، عمیق و وسیع و وارد شدن به دوران رونق از دستاوردهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، رسول زرگرپور ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران، کارآفرینان، واحدهای نمونه تولیدی و برگزیدگان مسابقات قرآن و نهج البلاغه کارگری، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: شأن جامعه کارگری بیش از وضعیت کنونی است، اما محدودیت‌ها و برخی مشکلات این وضعیت را ایجاد کرده که امیدواریم با تلاش دولتمردان این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه دولت براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب برنامه منسجم و کاملی را درباره اقتصاد مقاومتی طراحی کرده، افزود: باید توجه ویژه سران نظام و مسئولان سه قوه به موضوع اقتصاد را به فال نیک گرفت، امروز در کشور همه مسئولان بر این باور هستند که چالش اصلی داخل کشور مسئله اقتصاد است و این خود یک قدم بزرگ برای حل آن به شمار می‌رود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همه دولت‌ها در سال‌های گذشته تلاش کردند تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند، آنچه که اهمیت دارد این است که دولت در 2 سال و نیم گذشته در رابطه با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بسته حمایتی در رابطه با کارگاه‌ها و سرمایه گذاری‌های خرد و متوسط‌ و برنامه‌ریزی‌های متنوع تلاش کرده تا این چالش را کنترل کند.

وی با اشاره به کاهش تورم بیان کرد: دولت توانست تورم را از 45 درصد در شهریور 92 به 11 درصد در ابتدای سال 95 برساند که این مهمترین اقدام دولت بوده‌است اما همه تلاش‌های دولت نتوانست مسئله رکود را حل کند تا وارد دوره رونق شویم.

زرگرپور با بیان اینکه آن چیزی که به عنوان رویکرد اساسی و مهم و راهکار دراز مدت و چند منظوره برای حل مشکل اقتصاد مطرح می‌شود، موضوع اقتصادی مقاومتی است، گفت: در رابطه با اقتصاد مقاومتی 2 هدف اساسی وجود دارد، نخست مقاوم کردن اقتصاد برابر چالش‌های خارجی و داخلی و هدف دوم نیز خروج از شرایط رکود سنواتی، عمیق و وسیع و وارد شدن به دوران رونق است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور بنابر توصیه اکید رهبر معظم انقلاب تشکیل و علاوه بر آن 12 برنامه اساسی برای کشور در قالب اقتصاد مقاومتی در شورای اقتصاد تصویب و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد، همچنین 250 فعالیت اساسی در این راستا تبیین و نهایی شده است.

استاندار اصفهان افزود: سهم استان‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حال پیگیری است، قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان‌ها تشکیل شده که ما در استان اصفهان حدود 6 ماه است برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در این قرارگاه پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقوله اقتصاد مقاومتی توسط دولت عملیاتی شده، خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها در این زمینه مربوط به همه وزارتخانه‌ها تا پایان دولت یازدهم ابلاغ شده است، یعنی می‌دانیم همه وزارتخانه‌ها چه برنامه‌های مشخص اجرایی را با چه منابعی در چه دوره زمانی و در چه حوزه‌ای قرار است در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

زرگرپور به نقش رسانه‌ها برای ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ایجاد این گفتمان به عنوان یکی از برنامه‌های صدا و سیما ابلاغ شده و سایر رسانه‌ها نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند، مردم نیز در این زمینه سهم دارند و حضور آنها این نوید را می‌دهد که اقتصاد مقاومتی براساس نظر رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...