نسخه چاپی

یك متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی عنوان كرد:

خواص مصرف بادام

یك متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: مصرف بادام به افزایش نشاط وخلاقیت‌های ذهنی انسان كمك می‌كند و شیربادام نوشیدنی برای تقویت جسم و مغز است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد دریایی درباره تغذیه سالم برای افزایش کارایی ذهن اظهار داشت: اجرای یک برنامه صحیح که که کمترین بخش آن تغذیه مناسب است در زندگی نقش اساسی را بر عهده دارد.

به گفته وی غذاهایی که ما می‌خوریم, در تمام وجود, افکار و احساسات و شیوه زندگی ما تاثیرگذار است. بدیهی است که شیوه غذاخوردن و مواد مصرفی تا چه حد در اعصاب, قدرت, سلامت عمومی بدن, روان و به طور کلی جوان ماندن جسم, روح, طول عمر و قدرت اندیشه موثر است.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی افزود: یک ضرب المثل انگلیسی است که می‌گوید:"ما همان هستیم که می‌خوریم" و متخصصان تغذیه می‌گویند که "باید توجه داشت که غذا نعمتی لذت بخش است و آشپزخانه مرکز تحقیق و هنرنمایی و آزمایشگاه خانه است و زنان و مردان باید افتخار کنند که در آزمایشگاه کار می‌کنند و غذا تهیه می‌کنند".

دریایی ادامه داد: برای برخورداری از زندگی پر برکت و سرشار از شادی و نشاط به مغزی قدرتمند و تفکری سالم نیاز داریم. مغز معجزه‌ای است که برای فعال نگه داشتن آن به مواد مغزی مناسب نیاز داریم.

وی گفت: بسیاری از موادغذایی عناصری دارند که می‌توانند به حافظه و خلاقیت‌های ذهنی انسان کمک کنند. سلول‌ها و مراکز عصبی به میزان کافی ویتامین‌های گروه B2 ریبوفلاوین نیاز دارند.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی عنوان کرد: اگر بدن به میزان کافی این ویتامین را دریافت نکند, توانایی افراد برای تمرکز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین برای افزایش توانایی ذهن باید رژیم غذایی غنی از ویتامین‌های گروه B2 ریبوفلاوین از جمله بادام, میوه, جوانه گندم, تخم مرغ باشد.

دریایی خاطرنشان کرد: بهتر است برای بهره گیری بیشتر از بادام از شیر بادام استفاده کرد به این ترتیب که 10 عدد آن را در آب جوش خیس کرده و پوست قهوه‌ای آن را جدا کرد, داخل میکسر با یک استکان آب و یک قاشق عسل ریخته شود؛ براین اساس باید عنوان کرد که شیربادام نوشیدنی بسیار مقوی برای تقویت جسم و مغز است.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...