نسخه چاپی

اتحاد مسكو تهران كاملا غیر ممكن است

... مسكو و تهران به هیچ وجه قابلیت بنای یك رابطه استراتژیك بعلت داشتن نگرش های مختلف نداشته و در حال حاضر نیز تنها دارای یك رابطه تاكتیكی كوتاه مدت با یكدیگر هستند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، رویترز (Reuters) در گزارشی به تفسیر رابطه تهران-مسکو پرداخته و نوشت: «تهران پس از تصمیم اخیر مسکو در تحویل دادن موشک های (اس 300) و همچنین ورود این کشور به کارزار سوریه بسیار خشنود شده و به دنبال بنا کردن روابط استراتژیکی محکم تر با این کشور بود.»

اقدام مسکو در به تعویق انداختن روند این معاملات نشانه ای از محدودیت رابطه میان ایران و روسیه است و دلایل عنوان شده همکاری های مسکو با تهران جعلی بوده و همکاری ها صرفا در جهت تحقق منافع این کشور است. نه یک اشتراک نظر در مسائل جهانی با ایران.

در ادامه این گزارش آمده است: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اظهار کرد: «ما بطور مداوم در حال توسعه روابط با ایران هستیم اما نمی توانیم از الگوی خاصی در روابطمان صحبت به میان بیاوریم.»

این خبر گزاری انگلیسی همچنان عنوان کرد: روسیه در حالت کنونی در حال محاسبه این است که از فروش تسلیحات به ایران سود مالی ببرد و در ازای آن باعث ناراحتی عربستان، آمریکا و اسرائیل شود یا اینکه شاهد ایرانی قدرتمند باشد.
رویترز این گونه جمع بندی کرد که مسکو و تهران به هیچ وجه قابلیت بنای یک رابطه استراتژیک بعلت داشتن نگرش های مختلف نداشته و در حال حاضر نیز تنها دارای یک رابطه تاکتیکی کوتاه مدت با یکدیگر هستند.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...