نسخه چاپی

روز اعتراض، تانك و زره پوش در مجلس عراق!

پس از بالا گرفتن اعتراض تعدادی از نمایندگان به رئیس مجلس عراق و ممانعت از برگزاری نشست بررسی كابینه جدید ، یك منبع پلیس عراق از ا ستقرار نیروهای نظامی - امنیتی در اطراف پارلمان با تجهیزات تانك و زره پوش خبرداد.

به گزارش نما به نقل از العالم، این منبع نظامی عراقی به پایگاه "سومریه نیوز" گفت: شماری ازنیروهای ضد تروریسم در منطقه سبز واقع در مرکز بغداد مستقر شده اند. همچنین تانک ها و زره پوش ها در اطراف پارلمان استقرار یافته و دو مسیر را برای خروج کارکنان باز گذاشته اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: "گردان تاکتیکی" در اطراف ساختمان پارلمان مستقر شده و آن را به محاصره درآورده است.

یادآور می شود منابع عراقی اعلام کرده بود به دنبال هرج و مرج در جلسه پارلمان توسط معترضان به غیر قانونی بودن آن، تمام دروازه های منطقه سبز بغداد بسته شده و کارکنان این منطقه در داخل آن به محاصره درآمدند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی اعلام کرد تظاهرکنندگان میدان التحریر بغداد از طریق پل "الجمهوریه" به سوی منطقه سبز واقع در مرکز بغداد عزیمت کرده اند.

درهمین حال واحد رسانه ای پارلمان عراق امروز به خبرنگاران اعلام کرد ساختمان این بخش و کلیه بخش های پارلمان را ترک کنند و یک نیروی ویژه آنها را تا خارج از منطقه سبز همراهی کرد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز اعلام کرد نیروهای عراقی با تظاهرکنندگانی که در مقابل ورودی های منطقه سبز حضور یافته اند همکاری خواهند کرد.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...