نسخه چاپی

كشته شدن ۱۳ عضو پ. ك. ك در جنوب شرقی تركیه

روز بیست و پنجم آوریل دست كم سیزده شبه نظامی وابسته به حزب منحله كارگران كردستان (پ ك ك) طی پنج عملیات جداگانه ارتش تركیه در چهار استان این كشور كشته شدند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از خبرگزاری حریت نوشت: در بیانیه منتشره ستاد ارتش ترکیه آمده است که سه شبه نظامی وابسته به گروه تروریستی پ ک ک در منطقه نوسیبین در استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه کشته شدند و بدین ترتیب، آمار شبه نظامیان کشته شده در این منطقه از زمان آغاز عملیات ضد تروریسم ارتش ترکیه به ۲۹۵ تن رسیده است.

افزون بر این، با کشته شدن چهار شبه نظامی دیگر در یک عملیات جداگانه در استان شیرناک واقع در جنوب شرقی ترکیه آمار تلفات این گروه در منطقه مزبور به ۲۵۶ تن رسید. گفته می شود که در این استان هفت شبه نظامی دیگر به نیروهای امنیتی تسلیم شده اند.

روز بیست و پنجم آوریل در یک درگیری در یک استان جنوب شرقی ترکیه به نام هاکاری یک شبه نظامی کشته و دو نفر دیگر دستگیر شدند. دفتر فرمانداری استان هاکاری در یک بیانیه جداگانه در روز بیست و ششم آوریل اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مواجهه با دو شبه نظامی که قصد داشتند چاشنی انفجاری را در بزرگراهی در استان هاکاری جاسازی نمایند، یکی از آنان را کشته و دیگری را به شدت مجروح کرده اند.

در بیانیه ستاد ارتش ترکیه آمده است که روز بیست و پنجم آوریل، پنج عضو گروه تروریستی پ ک ک نیز طی یک درگیری در منطقه کاگیزمان در استان شرقی کارس کشته شدند.

با ادامه عملیات ارتش ترکیه علیه اعضای پ ک ک، ‌یک نظامی ارتش ترکیه در اثر انفجار مواد منفجره توسط شبه نظامیان پ ک ک در منطقه نوسیبین در اواخر روز بیست و پنجم آوریل جان خود را از دست داد.

این حادثه زمانی روی داد که نیروهای امنیتی ترکیه تلاش می کردند به داخل ساختمانی که در آن مواد انفجاری جاسازی شده بود، وارد شوند. شش نظامی دیگر نیز در اثر این انفجار مجروح شدند

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...