نسخه چاپی

ترامپ: اوباما نباید اعزام نیروهای آمریكایی به سوریه را در بوق و كرنا می‌كرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا از حزب جمهوریخواه: در رابطه با اقتصاد در حال شكست خوردن هستیم.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی ان ان نوشت: نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: اوباما نباید اعزام نیروهای آمریکایی را به سوریه در بوق و کرنا می‌کرد.

مجری این شبکه در بخشی از گفتگوی تلفنی اختصاصی با دونالد ترامپ از وی پرسید: سرفصل سخنرانی بزرگی که قرار است شما درباره سیاست خارجی ایراد کنید چه خواهد بود؟

ترامپ پاسخ داد: این سخنرانی درباره سیاست خارجی خواهد بود، که من برخی از ایده های خود را در رابطه با سیاست خارجی در آن سخنرانی مطرح خواهم کرد. من درباره «اقتصادِ سیاست خارجی» (هزینه های اقتصادیِ آن) صحبت خواهم کرد، زیرا ما در رابطه با اقتصاد، در حال کشته شدن (شکست خوردن) هستیم. من شخصی اقتصادی هستم و این یکی از نقاط قوت من است که شاید نقطه قوتِ بزرگی (برای من) باشد. وی در بخش دیگری از اظهارتش گفت: من یک سخنرانی در «ایپک» درباره اسرائیل کردم و اکنون نیز می خواهم یک سخنرانی درباره سیاست خارجی انجام دهم.

مجری پرسید: آیا شما با این سیاستِ باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، موافق هستید که اعلام کرد در نظر دارد 250 تن از نیروهای ویژه نظامی را به سوریه بفرستد؟ آیا شما با این حرکت موافق هستید؟

ترامپ: من ممکن است بتوانم با آن موافق باشم، اما با این موافق نیستم که خبرِ آن را به دنیا بگوییم. من (اگر رییس جمهور بودم) آن ها را بی سر و صدا می فرستادم، زیرا اکنون گویی یک تابلوی هدف، بر پشت این نیروها نصب شده است. البته من نمی دانم آنان به چه منظوری به آنجا اعزام می شوند. در هر صورت، اگر این کار را بی سر و صدا انجام داده بودند، من می توانستم بیش از این با آن موافق باشم یا آن را بپذیرم. ما باید به آنان اجازه دهیم بدون سر و صدا به آنجا وارد شوند و غیرقابل پیش بینی باشند.

به هر حال، از دیدگاه من، تحمل این (سیاست) بسیار دشوار است هرگاه ما می‌خواهیم کاری انجام دهیم، آن را - به منظور تبلیغات - علناً اعلام می‌کنیم، که به نظر من، بسیار منفی است. به عقیده من، این چیز بدی است.

ترامپ در بخش دیگری از این گفتگو از اظهارات اخیرش مبنی بر این که هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز حزب دموکرات، هیچ برگ برنده‌ای جز زن بودن و مطرح کردن مسائل مربوط به زنان، در اختیار ندارد، دفاع کرد و گفت: اگر هیلاری کلینتون با همین شرایطی که اکنون دارد، مرد بود، تقریباً هیچ رأیی نمی‌آورد.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...