نسخه چاپی

سعیدجلیلی: بزودی اسناد و مدارك طرح خواهم كرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف آمریكا هسته انرژی كه همان ایمان مردم ایران به خداست، مورد نظر هست كه وجود چنین هسته انرژی مانع پیشرفت و برنامه های او در ایران می شود . در ایران مدل و پدیده ای شكل گرفت كه هیمنه قدرت پوشالی آمریكا را در هم شكست و پیروزی رژیم صهیونیستی را در منطقه خاورمیانه نیز درهم كوبید .

به گزارش نما به نقل از انتخاب، سعید جلیلی سه شنب شب در دانشگاه علوم پزشكی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند افزود: با پیروزی انقلاب قدرتی در منطقه در برابر آمریكا شكل گرفت كه منابع نرم افزاری دارد، سخت افزار تولید می كند و در مقابل زیادی خواهی، انحصار گرایی او مقاومت و ایستادگی می كند. امروز، آمریكا با چنین ملتی رو به روست و آن را در عرصه های مختلف هم تجربه كرد و تلاش دارد كه ایران هسته ای نشود و امروز آنها با ملتی رو به رو هستند كه منابع قدرتی دارند كه سرمایه های خود را در این عرصه حفظ می كند. اگر صحبتی از معامله می كنند، تلاش دارند سرمایه را حفظ كند و این سرمایه همان شهدای هسته ای و شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس هست.

جلیلی یادآور شد: دشمن از غنی شدن چنین نسلی نگران است این نسل در راستای منافع خود ایستادگی می كند و دشمن می خواهد اندیشه خود باوری و خدا محوری را در این مردم از بین ببرد. هدف آنها از طرح برجام ۲ و برجام ۳ این هست از انرژی هسته ای به « هسته انرژی» برسند كه همان ایمان و وحدت است و از این مساله نگران هستند.

به گفته جلیلی هدف دشمن نابودی تفكر اسلامی با فسیل های غرب زده و نداشتن اندیشه خودباوری است. بحث برجام ۲ و برجام ۳ این است، منابع ملت را خالی كنند كه هجمه آنها نشان از استیصال دارد.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آنها همراه با فشار از بیرون در صدد ایجاد تردید و همنوایی با درون نیز هستند و می خواهند باورها ضعیف نگه داشته شود.

وی در ادامه به رابطه متقابل نظام و دانشگاه اشاره كرد و گفت: میل و مدل آمریكا مساله ای است كه رهبر معظم انقلاب در اول فروردین ماه به آن اشاره كردند.

مذاکره کننده سابق هسته ای گفت: تعداد سانتریفیوژها ۱۹هزار دستگاه بود و در چند ماه اخیر آمریكا وارد تحریم هایی جدیدی شد كه ایجاد محدودیت برای صدور ویزا در سفر افراد به ایران یك نمونه آن است. این موارد بعد از توافق برجام اعمال شد و امروز هم تحریم ها را ادامه می دهد كه قلب راكتور هسته ای اراك را پر از سیمان كردند، سانتریفیوژها را جمع و مواد را خارج كردند.

جلیلی بیان كرد: در دفاع از حق یك ملت برد - برد معنا ندارد عملا تجربه این سه سال را ببینید می گویند ایران تعهدات خود را بعد از توافق انجام داد و چرا در موضوع های دیگری پافشاری می كنند. امروز دشمن اهرم تحریم را در دست گرفته و دائم بهانه تراشی می كند و سال ۹۲ وقتی تحویل شد، روزانه ۱.۴میلیون بشكه نفت استخراج می شد و در آینده نزدیك این مساله را همراه با اسناد و مدارك طرح خواهم كرد.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...