نسخه چاپی

مرحله دوم انتخابات مجلس؛ آمادگی شورای نگهبان

سخنگوی هیئت مركزی نظارت بر انتخابات: حدود 75 هزار ناظر در شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات مجلس، حضور خواهند داشت.

به گزارش نما ، سیامک ره‌پیک در گفتگوی با خبرگزاری صداوسیما با تبیین تمهیدات شورای نگهبان قانون اساسی برای مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: اقداماتی که برای این مرحله صورت گرفته بسیار متنوع است که مانند مرحله نخست انتخابات بخشی از اقدامات مربوط به قبل از انتخابات است.

وی افزود: اقداماتی که دستگاه اجرایی در حوزه های مختلف اعم از چاپ تعرفه ها و ایجاد شعب اخذ رأی صورت دادیم با هماهنگی و نظارت شورای نگهبان انجام شده است.

ره پیک گفت: اقدامات لازم برای روز برگزاری انتخابات و رأی گیری نیز صورت گرفته است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: با توجه به تعداد شعب اخذ رأی در هر حوزه انتخابیه، ناظرها تعیین شده اند و هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط انتظامی و امنیتی صورت گرفته است تا هم از تخلفات احتمالی پیشگیری شود و هم در روز برگزاری انتخابات گزارش های لازم درباره تخلفات تنظیم و ارسال شود که تصمیم مقتضی در این باره گرفته شود.

وی گفت: هیئت های نظارت در سطوح استان، شهرستان و بخش ها آماده شده اند.

ره پیک افزود: در استان هایی که نیاز به بازرس بوده است با توجه به شرایط و متناسب با حوزه های انتخابیه، گروه های بازرسی آماده شده اند که به این حوزه ها اعزام شوند.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات صدور کارت های شناسایی مربوط به نمایندگان نامزدها برای حضور در شعب اخذ رأی را از دیگر اقدامات شورای نگهبان برای مرحله دوم انتخابات برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرا و نظارت مناسب، انتخاباتی خوب برگزار و نتیجه آن هم در موعد مقرر اعلام شود.

ره پیک در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت ها در مرحله دوم انتخابات با مرحله نخست تفاوت دارد؟ گفت: تفاوت عمده ای وجود ندارد و احکام نظارت همان احکام مرحله نخست است، فقط برخی تفاوت ها مربوط به انتخاب کنندگان است که شرایط آنان اعلام شده است.

مرحله دوم انتخابات مجلس در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان برای انتخاب 68 نماینده باقی مانده از میان 136 نامزد جمعه 10 اردیبهشت برگزار می شود.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...