نسخه چاپی

واكنش دفتر رئیس‌جمهور نهم و دهم به سخنان جهانگیری

دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم در اطلاعیه‌ای تاكید كرد: غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریكا و ملاقات‌های خصوصی و محرمانه طولانی و مكرر ایشان با همتای آمریكایی او روی داده است.

به گزارش نما ، روابط عمومی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم در اطلاعیه‌ای به هجمه‌های اخیر برخی مقامات دولت فعلی پاسخ داد و نوشت: «دولتمردان غاصب آمریکایی به یک بهانه دروغین که به سال 1362 مربوط می‌شود، در دوره حاکمیت دولت فعلی، دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران را غارت کرده‌اند. معلوم نیست چرا و با چه انگیزه‌های پیدا و پنهانی، این اقدام ظالمانه آمریکا را به دولت‌های نهم و دهم مرتبط می‌کنند؟»

در بخشی دیگر از این اطلاعیه خاطرنشان شده است؛ مدعی شده‌اند که مدیران بانک مرکزی در دوره‌های قبل بی‌احتیاطی کرده‌اند و نباید به مقررات، ضوابط و قوانین بین‌المللی حاکم بر مناسبات بانکی در جهان اعتماد می‌کردند و این اعتماد باعث تصرف اموال ملت در سال جاری شده است.

باید گفت که اولا دولت آمریکا در نتیجه برخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم جرات نزدیک شدن و دست‌اندازی به منابع ملت ایران را نداشت، بنابراین سؤال این است که آیا غارت صورت گرفته، ناشی از ضعیف نشان دادن ملت ایران در عرصه بین‌المللی و در نتیجه تجری دولتمردان آمریکایی طی سالیان اخیر نیست؟

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ دولتمردان فعلی طی چند روز اخیر و بارها از غیرقابل اعتماد بودن مدیران آمریکایی و حتی بی‌اعتمادی به مقررات بین‌المللی سخن به میان آورده‌اند، بنابراین سؤال این است که مدیران ارشد امروز کشور چرا به صرف اقوال شفاهی وزیر امور خارجه آمریکا، انواع و اقسام وعده‌های اقتصادی و امثال آن را به ملت ایران می‌دهند؟ چگونه است که هر نوع تحرک و پیشرفت داخلی را منوط به توافق با طرف آمریکایی معرفی کرده و امور کشور را با گره زدن به وعده‌های آمریکایی، معطل نگاه داشته‌اند؟

در بخشی دیگر از این اطلاعیه تصریح شده است؛ غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقات‌های خصوصی و محرمانه طولانی و مکرر ایشان با همتای آمریکایی او روی داده است. آیا این حادثه هیچ رابطه‌ای با ملاقات و موضوعات مطروحه در این مذاکرات ندارد؟ آیا این امر ادامه سناریوی تحقیر دولت و ملت ایران نیست؟

در پایان اطلاعیه دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم تاکید شده است؛ انتظار عمومی این است که مسئولان مربوطه با پرهیز از فرافکنی و متهم کردن بی‌منطق دیگران، مسئولیت خویش را در امور جاری کشور بپذیرند و به دنبال اصلاح روند کنونی و ایجاد همدلی و بسیج عمومی برای استیفای حقوق ملت ایران باشند.

۱۳۹۵/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...