نسخه چاپی

بایدن با رئیس جمهوری عراق دیدار نكرد

دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام كرد كه جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریكا به خاطر نرسیدن هواپیمای وی در زمان مناسب به فرودگاه بغداد نتوانست در نشست دوجانبه برنامه ریزی شده با فواد معصوم رئیس جمهوری عراق حضور یابد.

به گزارش نما به نقل از العالم، در بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق كه یك نسخه آن در اختیار السومریه نیوز قرار گرفت، آمده است: جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریكا در چارچوب سفر دوره ای سریع خود به منطقه با فواد معصوم رئیس جمهوری عراق تلفنی گفت وگو كرد.

این بیانیه افزود: این تماس تلفنی بعد از آن صورت گرفت كه هواپیمای حامل بایدن نتوانست در زمان مقرر شده برای برگزاری نشست دوجانبه با معصوم خود را به بغداد برساند. قرار بود در این نشست تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی و اقتصادی منطقه و روابط دو كشور آمریكا و عراق مورد بررسی قرار گیرد.

این بیانیه به نقل از معصوم در این تماس تلفنی آورده است: نیروهای مسلح عراق موفق شده اند اعتماد به نفس خود را باز یافته و اعتماد مردم را جلب كنند و درجنگ علیه گروه تروریستی داعش پیروز می شوند.

معصوم "از نقش نیروهای پیشمرگه كرد و نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) و نیروهای داوطلب عشایر در كمك به ارتش و پلیس فدرال برای تحقق پیروزیهای نظامی سرنوشت ساز ستایش كرد كه باعث در هم شكسته شدن روحیه عناصر گروه تروریستی داعش شده و پیروزی بر آنها را نزدیك كرده است".

رئیس جمهوری عراق گفت: به طور كلی، اوضاع سیاسی در مسیر یك خط مشی ثابت به سمت برقراری ثبات كامل پیش می رود.

وی همچنین به "تداوم هماهنگی بین قوای سه گانه عراق درخصوص مسیر فرایند سیاسی و گذر از موانع اخیر و تحقق موفقیت های محسوس و تضمین كننده پیشرفت عراق و تقویت وحدت آن" اشاره كرد.

از سوی دیگر، معاون رئیس جمهوری آمریكا از "موفقیت عراقی ها در حل مسالمت آمیز اختلافات خود و از طریق راههای دموكراتیك" ستایش كرد و "تلاش های معصوم برای حمایت از وحدت و ثبات عراق و پیشبرد روند دموكراتیك در آن" را ستود.

بایدن بار دیگر بر "ایستادن آمریكا در كنار ملت عراق در نبرد علیه تروریسم و بازسازی این كشور كه كلید ثبات در منطقه - با توجه به ظرفیت ها و منابع انسانی و امكانات گسترده آن- به شمار می رود، تاكید كرد و ابراز امیدواری كرد كه "پیشرفت زیادی را در زمینه های مختلف درعراق احساس كند."

معاون رئیس جمهوری آمریكا گفت كه هدف از سفر دوره ای او "اساسا تلاش برای حمایت سیاسی و اقتصادی و نظامی از عراق" است و افزود: بسیاری از كشورهای صنعتی پیشرفته آماده هستند كه به زودی به عراق كمك كنند.

باید امروز در سفری اعلام نشده وارد عراق شد و با حیدر العبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رئیس مجلس این كشور ملاقات كرد.

۱۳۹۵/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...