نسخه چاپی

حجت الاسلام خرسند در گفتگو با نما:

ممانعت از ورود كالاهای قاچاق به اقتصاد مقاومتی كمك می كند

عکس خبري -ممانعت از ورود کالاهاي قاچاق به اقتصاد مقاومتي کمک مي کند

برای كشوری كه دم از اقتصاد مقاومتی می زند زیبنده نیست كه جلوی قاچاق را نمی گیرد.


حجت الاسلام خرسند در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما, در خصوص افزایش واردات مواد خوراکی غیر شرعی به کشور گفت: یکی از موانع اقتصاد مقاومتی و لطمه خوردن به تولید ملی و تعطیلی کارخانجات داخلی، واردات بی رویه به کشور و مسئله قاچاق است. قاچاق خود گناه بزرگی است اما وقتی این قاچاق شامل مواد غیر شرعی باشد یک گناه و خطای بسیار بزرگتری به حساب می آید زیرا این کالا غیر شرعی و حرام بوده و حرمت ها شکسته شده که اصلا در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود: قطعا گمرک، نیروی انتظامی و مناطق آزاد در این قضیه مسئول هستند و باید پاسخ گو باشند این مواد از راه های قانونی که وارد نشدند قطعا از راه غیر قانونی و قاچاق وارد شده بعد مورد عرضه در بعضی مناطق قرار گرفته است، این هم خود معظل بزرگی است. به نظر من ما نمی توانیم یک دستگاه خاصی را مسئول قرار دهیم ولی همه این دستگاه های نام برده مسئولند و باید با این گروه ها مبارزه کنند.
خرسند با بیان اینکه این قضیه زیبنده جمهوری اسلامی نیست که این مواد حرام وارد کشور شود گفت: این مواد از مرزهای مختلف وارد شده باید نظارت بیشتری به کار گرفته شود و جلوی رشد این اقدام ها جز با یک برخورد قاطع و انقلابی گرفته نمی شود.
وی ادامه داد: وقتی جنس قاچاق سود خوبی برای فروشنده های داخل کشور دارد مشخص است که اگر جلویش گرفته نشود این کار رشد پیدا می کند. برای کشوری که دم از اقتصاد مقاومتی می زند زیبنده نیست که جلوی قاچاق را نمی گیرد. امروز هم رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران زحمتکش باز این مسئله را مطرح کردند که کالایی که مشابه تولید داخلی دارد وارداتش هیچ توجیهی ندارد و مصرف کالای خارجی نباید یک ارزش قلمداد شود به ویژه در مواد غذایی کشور ما در این موارد نیازی به واردات ندارد . دستگاه قضایی هم در اینجا وظیفه دارد من باب پیشگیری وقوع جرم این قضایا را بررسی و رسیدگی کند و با عوامل این قضایا برخوردی قاطع انجام دهد.

۱۳۹۵/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...