نسخه چاپی

انتقاد تام كاتن از كاخ سفید درباره ایران

نشریه هیل در مطلبی به موضوع كشمكش ها بین تام كاتن و كاخ سفید درباره توافق هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از نشریه هیل نوشت: تام کاتن، نماینده دموکرات از ایالت آرکانزاس از کاخ سفید به سبب مسخره کردن وی در مورد میزان اطلاعاتش از توافق هسته ای ایران به شدت انتقاد کرد.

کاتن (با اشاره به جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید که گفته بود کاتن فرق آب سنگین و نوشابه گازدار را نمی داند)، در برنامه ای در شبکه ام اس ان بی سی آمریکا گفت: شاید این فرد در کاخ سفید فکر کند که کمک مالی به برنامه هسته ای ایران موضوع خنده داری است، اما من اینطور فکر نمی کنم. من فکر می کنم این مسئله ای بسیار جدی است.

وی افزود: ما ملزم نیستیم این آب سنگین را بخریم؛ به طور قطع ما موظف نیستیم وجوه مالیات دهندگان آمریکایی را برای خرید این آب سنگین، در اختیار برنامه هسته ای ایران قرار دهیم.

دموکرات های سنا از پایان بحث درباره یک طرح تخصیص بودجه به سبب اصلاحیه پیشنهادی کاتن که مانع از خرید آب سنگین از ایران می شود، خودداری کردند.

وزارت انرژی آمریکا هفته پیش تایید کرد 32 تن آب سنگین ایران را- که ممکن است برای تولید مواد مورد نیاز ساخت تسلیحات هسته ای در یک رآکتور مورد استفاده قرار گیرد- به موجب توافقنامه ای به ارزش حدود هشت میلیارد و 600 میلیون دلار خریداری می کند.

مسئولان دولت اوباما اعلام کرده اند آمریکا به این منظور از ایران آب سنگین خریداری می کند تا به کاهش ذخایر مربوط به برنامه هسته ای ایران به موجب توافق بین المللی هسته ای (برجام) کمک کند.

جاش ارنست در نشست خبری گفت: به طور قطع سناتور کاتن هیچ تخصصی درباره آب سنگین ندارد. من مطمئنم که وی نمی تواند آب سنگین را از نوشابه گازدار تشخیص دهد.

۱۳۹۵/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...