نسخه چاپی

اختصاصی نما

شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ در گفتگوی نما با رضا حسن زاده

عکس خبري -شانس استقلال براي قهرماني در ليگ در گفتگوي نما با رضا حسن زاده

دوست دارم درباره حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر و رقابت‌ آنها برای قهرمانی بگویم كه این مساله منافع زیادی برای فوتبال ایران دارد. به شخصه از اینكه بعد از سال‌ها این دو تیم برای قهرمانی رقابت‌ می‌كنند خیلی خوشحالم.

علیرضا حاجی میرزابابا - رضا حسن زاده را به یاد دارید؟ همان مدافعی که به سیم خاردار معروف بود. همان بازیکنی که در مسابقات انتخابی جام جهانی 1994 دروازه ژاپن را باز کرد. کسی که سالها در استقلال تماشاگران تیم آبی پایتخت را شاد کرد، او در حال حاضر قید فوتبال و مربیگری را زده و به کار در ورزش شهرداری ها مشغول است. گفتگوی خواندنی ما را با این مدافع سابق خوش فکر استقلال بخوانید.

شرایط این روزهای استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟
من فكر مي‌كنم با جذب يكي، دو بازيكن جديد شرايط خيلي بهتر شود. من پيش‌بيني مي‌كنم استقلال بتواند قهرمان جام حذفي شود ولي در ليگ كارش خيلي دشوار خواهد بود و در نيم‌فصل دوم بر تعداد مدعيان افزوده مي‌شود و كار آبي‌پوشان گره خواهد خورد.

چه تیمی قهرمان این دوره لیگ برتر می شود؟
این سوال که چه تیم‌هایی را شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند همواره از همان شروع و یا حتی قبل از آغاز مسابقات به کرات پرسیده می شود اما به نظر من همیشه زیبایی فوتبال به این است که هیچ کس نمی‌تواند تا آخرین لحظه پیش بینی دقیقی داشته باشد.

اما جنگ به نظر بین استقلال و پرسپولیس است؟
درحال حاضر، بدون شک بازی‌های استقلال سخت‌تر از بازی‌های پرسپولیس است ولی این را هم باید ببینیم که تیم‌هایی که برابر استقلال و پرسپولیس به میدان می‌روند با انگیزه‌ای مضاعف بازی می‌کنند.


اگر استقلال نتواند قهرمان شود ، کسب سهمیه می کند؟
من معتقدم دو فینال واقعی تا پایان فصل مانده و با توجه به بازی خیلی خوب استقلال برابر فولاد، امیدواریم که این تیم قهرمان شود هرچند که اگر هم استقلال قهرمان نشود، کسب سهمیه برای تیم پرویز مظلومی که تیم جوانی است، کمتر از قهرمانی نیست.  

اما به نظر اکثر کارشناسان امسال پرسپولیس خوب بازی می کند؟
از دیدن چند بازی اخیر پرسپولیس لذت برده‌ام و قائل به این هستم که پیشرفت این دو تیم باعث پیشرفت تیم ملی می‌شود.  درباره استقلال هم همانطور که گفتم این تیم حتی اگر موفق به کسب قهرمانی نشود و تنها سهمیه آسیایی را کسب کند هم به موفقیت رسیده‌ است.  

یکی از مسایل دیگری که مورد بحث قرار می گیرد و نظرات مختلفی هم درباره آن وجود دارد سطح فنی مسابقات لیگ برتر درفصل جاری است، از کیفیت لیگ رضایت دارید؟
 به نظر من امسال لیگ ما دچار بی‌برنامگی بود. در سه الی چهار نوبت لیگ تعطیل شد و این مسئله برای خیلی از تیم‌ها ضررهایی داشت.  برخی تیم‌ها سه بار در طول فصل بدنسازی کردند و خیلی از بازیکنان به ha250.jpgهمین دلیل مصدوم شدند.

مثالی بزنید؟
من فکر می‌کنم مصاف با هند، گوام و امثال‌ آنها نیاز به تعطیلی بیست یا پانزده روزه لیگ نداشت. این مسئله به لحاظ فنی، باعث مشکلاتی شد و در نهایت من ثمره این تعطیلات را هم در تیم ملی ندیدم و بیشتر خلاقیت فردی در این تیم به چشم می‌خورد.  این درست است که برنامه های بازیهای ملی از پیش اعلام شده بوده و بر اساس فیفا دی‌ها تیم ملی به اردو رفته اما این را نباید فراموش کرد که فیفا برنامه‌اش را سالیانه می‌دهد و بر اساس آن برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

اما باید تلاش ما و فوتبال ما این است که تیم ملی به جام جهانی برود؟
در اینکه باید تیم برای بازی‌ها آماده شود شکی نیست چون باید همه تلاش ما برای این‌باشد که تیم ملی به جام جهانی برود اما برای بازی با گوام نیاز به تعطیلی لیگ نبود و اگر بگوییم با ژاپن و کره بازی داشتیم و نیاز به تعطیلی 20 روزه داشتیم، حرف پذیرفتنی‌ای بود.  

حالا بزرگترین آرزوی فوتبالی‌ات چیست؟
 اینکه فوتبال باشگاهی و ملی ما از این حالت خارج بشود. در جام باشگاه‌های آسیا یا همان لیگ قهرمانان آسیا مدت‌ها است که قهرمان نشدیم. این برای شخصیت فوتبال ما اصلا خوب نیست. تیم ملی هم سال‌ها است قهرمان آسیا نشده. متاسفانه اشتباه‌هایی که در پایه ریزی فوتبال ما می‌شود صدمه‌اش را به تیم‌های بزرگسال وارد کرده است. آرزوی فوتبالی من این است که فوتبال ما به اقتدار گذشته بازگردد.

حرف آخر؟
در انتها دوست دارم درباره حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر و رقابت‌ آنها برای قهرمانی بگویم که این مساله منافع زیادی برای فوتبال ایران دارد. به شخصه از اینکه بعد از سال‌ها این دو تیم برای قهرمانی رقابت‌ می‌کنند خیلی خوشحالم.

۱۳۹۵/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...