نسخه چاپی

مسابقه اصلاح طلبان برای عبور از موسوی

عکس خبري -مسابقه اصلاح طلبان براي عبور از موسوي

روزنامه كیهان در ستون ویژه خود نوشت


به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون ویژه خود نوشت:

در غربت فقط توسري خورديم و تحقير شديم

مدير يك شبكه ماهواره اي تعطيل شده تصريح كرد ادعاي وطن دوستي محافل ضدانقلاب خارج نشين صرفا از سر ورشكستگي است.
داريوش سجادي درباره ناله ها و مويه هاي عناصر فراري براي وطن نوشت: «استماع ضجه- مويه ها و... ناله هاي جانسوز برخي غربت نشينان را هرگز نبايد به حساب «دلتنگي براي وطن» يا «عشق به ميهن» و يا «وطن دوستي» و ايضا «هموطن دوستي» معنا كرد.
وي در وبلاگ خود مي نويسد: نوستالژي، فرجام طبيعي و اجتناب ناپذير افراد ورشكسته به تقصيري است كه مايلند تقاص ناتواني و بي عرضگي خود را از طريق «فرار به گذشته و فرو رفتن در خلسه خاطرات خوش در وطني كه پيشتر و در آنجا بالنسبه از امكان و توان ايجاد خاطره خوش و كاميابي جمعي برخوردار بودند» استحصال نمايند. نوستالوژيست ها(!) قبل از «غمباد وطن» بينواياني معذور از بالندگي و باشندگي فاخرانه در غربت اند. برجسته ترين نمونه از نوستالژيست ها، كلني ايرانيان سياست ورز(!) در «لس آنجلس» آمريكايند.


نتانياهو حتي در كابينه خود مقابل ايران تنهاست

«اسرائيل به ايران حمله نخواهد كرد نه قبل از انتخابات ماه نوامبر آمريكا و نه بعد از آن، چه اوباما پيروز شود و چه رقيب وي مت رامني»
روزنامه گاردين ضمن درج اين مطلب نوشت: مسئله اين نيست كه نتانياهو قصد حمله به ايران را ندارد. وي چنين قصدي را دارد و هر روز هم صريح تر از قبل آن را نيز مطرح مي كند. آنچه رخ داده اين است كه سيلي از مخالفت ها از سوي نهادهاي امنيتي اسرائيل از جمله «بني گانتز» رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل در رسانه ها مطرح و مورد حمايت دولت اوباما و پنتاگون قرار گرفت مبني بر اين كه بي بي (نتانياهو) به هيچ وجه نمي تواند راي كابينه اش را در حمايت از جنگ كسب كند و بدون حمايت كابينه وي قادر به آغاز جنگ با ايران نيست.
گاردين افزود: وزيران كابينه اسرائيل از نتانياهو در جنگي به شدت تهديدآميز كه مورد مخالفت سران ستاد مشترك ارتش، مقامات امنيتي، نيروي هوايي، موساد، سازمان امنيت داخلي اسرائيل (شين بت) و آمريكاست حمايت نخواهند كرد.
تحليلگر گاردين افزود: بنابراين به گمان من بازي پايان يافته است و سناريوي جنگ با ايران تلاشي است كه به شكست انجاميده است.
در همين حال راديو اسرائيل درباره لفاظي هاي نتانياهو، از قول كارشناسان گفت: نتانياهو قصد واقعي حمله ندارد بلكه مي خواهد يك فشار رواني بر ايالات متحده ايجاد كند تا عليه ايران وارد عمل شود.
راديو اسرائيل اضافه مي كند، دو تن از رؤساي پيشين سرويس امنيت خارجي اسرائيل با حمله به تأسيسات اتمي ايران مخالفت مي ورزند و ژنرال بني گانتس، رئيس ستاد كل ارتش اسرائيل نيز اشتياق چنداني به اين حمله ندارد. بيشتر مقامات ارتشي و كشور اسرائيل بر اين باور هستند كه بهتر است اگر چاره اي جز حمله نظامي نباشد، آمريكا پيشگام شود.
از سوي ديگر روزنامه تايمز آوايزرائيل به نقل از داني ياتوم رئيس اسبق موساد نوشت: بحث درباره ارزش حمله اسرائيل به برنامه هسته اي ايران مجاز است اما زمزمه هاي اخير درباره زمان بندي و قابليت انجام چنين حمله اي، امنيت اسرائيل را به خطر مي اندازد.
روزنامه يديعوت آحارونوت نيز به نقل از منابع امنيتي اسرائيل، نسبت به توانايي تسليحاتي حزب الله لبنان ابراز نگراني كرد و نوشت: در صورت درگيري اسرائيل با ايران هزاران موشك حزب الله لبنان، اسرائيل را هدف قرار خواهد داد.
يديعوت آحارونوت افزود: حزب الله لبنان به مثابه بازوي توانمند ايران بدون هيچ شكي در صورت حمله به اين كشور بيكار نخواهد نشست. و اين بار موشك هاي حزب الله تنها كريات شمونا و حيفا را هدف قرار نخواهد داد، بلكه شهرهاي بزرگ ومهم ما نيز پذيراي موشك هاي حزب الله خواهد بود. مقامات اسرائيلي پيش بيني كرده اند كه حزب الله موشك هاي متنوعي از جمله موشك هاي اسكاد كه دقت و قدرت تخريب زيادي دارند در اختيار دارد و مي تواند با آنها هر كدام از شهرهاي فلسطين اشغالي را هدف قرار دهد.


سفر به انگليس كاري، تفريحي، ورزشي يا ...؟!

فائزه هاشمي كه حكم شش ماه زنداني وي هنوز اجرا نشده، كشور را به مقصد انگليس ترك كرد.
خودش مي گويد رفته است مسابقات المپيك لندن را ببيند و برگردد، اما وكيلش آقاي عليزاده طباطبايي مي گويد اين يك سفر خانوادگي است و يكي از اعضاي خانواده هاشمي گفته است او رفته تا به فرزندش كه در انگليس مشغول تحصيل است، سري بزند.
پنج شنبه هفته گذشته، فائزه هاشمي ايران را به مقصد انگليس ترك كرد و يك بار ديگر نام اين عضو جنجالي خانواده هاشمي در رسانه ها مطرح شد.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره صحت خروج فائزه هاشمي از كشور اظهار داشت: وي براي يك سفر كاري ايران را ترك كرده و با شروع سال تحصيلي جديد به ايران برمي گردد.
وكيل هاشمي ادامه داد: فائزه هاشمي مدير گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامي است و به زودي به ايران باز مي گردد.
عليزاده طباطبايي در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود صدور حكم حبس براي فائزه هاشمي از سوي قوه قضائيه، حكم وي اجرا نشده است، اظهار داشت: براي اجراي حكم فائزه هاشمي چندين مرتبه اقدام شده ولي زندان خالي وجود ندارد! هزاران محكوم به زندان در انتظار اجراي حكم خود هستند و اين در حالي است كه زندان ها هنوز خالي نشده اند.
ادعاي نبود يك تخت خالي براي فائزه هاشمي در زندان هاي كشور با واكنش رئيس سازمان زندان ها مواجه شد. غلامحسين اسماعيلي در واكنش به اظهارات وكيل فائزه هاشمي درباره اينكه عدم اجراي حكم فائزه هاشمي به خاطر پر بودن زندان ها است اظهار داشت: اين ادعا درست نيست و عدم اجراي حكم ربطي به جمعيت داخل زندان ها ندارد.
وي ادامه داد: هر كس كه از سوي دادستاني معرفي شود، ما پذيرش مي كنيم.
رئيس سازمان زندان ها درباره اين ادعا كه هزاران زنداني در انتظار اجراي حكم خود هستند ولي زندان ها خالي نشده است، گفت: چنين ادعايي صحت ندارد و هر كس كه از سوي دادستان معرفي شود، قطعا از سوي زندان ها پذيرش مي شود.
همچنين «محمدسلطان همتيار» قاضي دادگستري استان تهران با اشاره به خروج فائزه هاشمي از كشور قبل از اجراي حكم قطعي شده حبس وي، اظهار كرد: واحد اجراي احكام مربوطه بايد در اين زمينه اظهارنظر كند اما احتمالا اين فرد يا ضامن داشته يا وثيقه ارايه كرده است.
در اين ميان، فائزه هاشمي از لندن پيغام داده است كه «براي ديدن المپيك راهي لندن شده ام و با پايان المپيك به ايران بازمي گردم».
فائزه هاشمي در حالي از كشور خارج شده است كه به دليل مشاركت در اغتشاشات سال 88 و اظهاراتش در مصاحبه با رسانه هاي ضدانقلاب تنها به شش ماه حبس محكوم شد. اين در حالي است كه در اين مدت تعدادي از فعالان رسانه اي و فرهنگي به عناوين مختلف مورد پيگرد و محكوميت قرار گرفته اند.
آخرين مورد محمدحسن روزي طلب بود كه به جرم انتشار متني انتقادآميز در وبلاگ شخصي اش، از سوي قاضي شعبه 1057 دادگاه كاركنان دولت به چهارماه حبس تعزيري قطعي محكوم شد.
وي كه در وبلاگ شخصي خود از روند برخورد با فعالان جبهه فرهنگي انقلاب همچون قديري ابيانه در قم، ميثم نيلي، سعيد ذاكري و همچنين فيلترينگ سايت هاي 598 و بي باك انتقاد كرده بود، با شكايت و اعلام جرم دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود.
براساس اين گزارش پرونده وي با صدور قرار مجرميت به شعبه 1057 دادگاه كاركنان دولت ارسال شد و 11 مرداد نيز براي برگزاري دادگاه تعيين وقت شد كه در اين دادگاه اين فعال رسانه اي به چهارماه حبس تعزيري قطعي محكوم شد.


اصلاح طلبان براي عبور از موسوي و ادعاي تقلب مسابقه گذاشته اند

مشاور كلاهبردار كروبي، اصلاح طلبان را به كلاهبرداري متهم كرد و از رئيس شوراي هماهنگي سبز خواست تا در مقابل آنها افشاگري كند.
مجتبي واحدي كه مدتي است اعلام جدايي از كروبي كرده، خطاب به اردشير اميرارجمند نوشت: موضع شجاعانه كروبي و موسوي به نفع ديدگاه هاي سازشكارانه سانسور مي شود. به نظر مي رسد عده اي كه احتمالاً در جبهه اصلاحات خودي تلقي مي شوند به دنبال آن هستند كه اقدامات غيرموجه خويش را مستند به ديدگاه هاي آن دو نشان دهند و بدين طريق بابت حضور در نمايش انتخابات بر سر ميرحسين موسوي منت هم بگذارند! من نمي دانم موسوي چه قدر امروز بيانيه شماره 17 را راهگشا مي داند كه دوستان در حد افراط به وفاداري بر قانون اساسي پافشاري مي كنند.
وي اضافه كرد: گمان مي كنم نمي توان با خلاصه كردن همه چيز در سخني كه موسوي بيش از چهارصد روز قبل از آغاز حبس خانگي خود گفته چارچوبي مطابق ميل برخي افراد ساخت و هركس را كه با ارائه شواهد و قرائن كافي، خواستار «در انداختن طرحي نو» است از ميدان به در كرد. آنچه باعث نگراني شده ومي شود تلاشي است كه عده اي از مشتاقان حضور در نمايش انتخاباتي سال 92 آغاز كرده اند. آنها با بزرگ نمايي بخشي از بيانيه 17 و سانسور روح اصلي آن بيانيه به دنبال توجيه نزديك شدن احتمالي خود به حكومت هستند. اين سانسورچي هاي مدعي اصلاح طلبي با پذيرفتن دخالت نظام در موضوع تاييد صلاحيت ها، در محافل خود به دنبال شناسايي كساني هستند كه امكان عبور از فيلتر شوراي نگهبان را داشته باشند.
واحدي نوشت: آنها به صورت افراطي بر «وفاداري به قانون اساسي» كه بنا بر دلايل فراوان موسوي مي تواند در آن تجديدنظر كرده باشد تكيه مي كنند و در عين حال با توسل غيرصادقانه بر بيانيه هفدهم، بسياري از «مسلمات» آن بيانيه را سانسور مي نمايند. از جمله، در حالي كه اصولي ترين راه حل هاي مندرج در بيانيه هفدهم، رهايي همه زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات است، عده اي با سانسور اين بخش از ديدگاه هاي موسوي، به دنبال همراه ساختن ساير اصلاح طلبان با اين ديدگاه خطرناك هستند كه «آزادي مطبوعات و رهايي زندانيان سياسي اگرچه مهم است اما اولويت اول نيست.» البته كسي نمي تواند از مشتاقان شركت در انتخابات بخواهد كه بر اين اشتياق خويش لجام بزنند اما توجيه اين اشتياق با گرته برداري غيرامانت دارانه از بيانيه هفدهم و ساير مواضع موسوي و كروبي، كاري غيراخلاقي و خسارت بار است كه توقع مي رود شما، در برابر آن بايستيد.
وي خاطرنشان كرد: اگر كساني مايلند بيانيه نهصد و پنجاه روز پيش موسوي را بدون توجه به همه وقايع دو سال و نيم اخير، معيار همه فعاليت هاي خويش قرار دهند حق آنست كه از تحريف و تفسير رندانه آن جلوگيري نمايند. فراموش نكنيم كه آن افراد هيچگاه به صورت كامل با جنبش سبز و ادعاي اصلي آن يعني دزديده شدن آرا همراه نبوده اند. تفاوت ديدگاه آنان با موسوي و كروبي در مقوله انتخابات نيز در روز دوازدهم اسفند 90 آشكار شد.
يادآور مي شود امير ارجمند از حاميان تحريم انتخابات مجلس بود اما پس از شركت خاتمي در آن انتخابات سعي كرد به توجيه اين اقدام بپردازد.


خوش خدمتي به صهيونيست ها دامن تركيه را گرفت

حمايت علني از تروريست ها دامن دولت تركيه را گرفت.
در جريان درگيري هاي مسلحانه ميان شورشيان كرد تركيه و ارتش كه در جنوب شرق اين كشور رخ داد، دست كم 23 تن كشته شدند.
شورشيان كرد وابسته به حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) در نخستين ساعات بامداد يكشنبه به يكي از مراكز نظامي ارتش در استان حكاري حمله كردند و 6 سرباز ترك و 2 نگهبان كرد را از پاي درآوردند.
به گفته استاندار حكاري شورشيان همچنين به يكي از پايگاه هاي ارتش در يكي از روستاهاي اين استان يورش بردند كه در نتيجه آن 15 سرباز، نگهبان روستا و پنج غيرنظامي زخمي شدند.
خبر حمله پ ك ك به ارتش تركيه در حالي منتشر مي شود كه دولت تركيه با تحريك و حمايت آمريكا، عربستان و قطر، پايگاه هايي را براي آموزش و تجهيز و سازماندهي تروريست ها عليه دولت سوريه اختصاص داده است. ادواردبيك ديپلمات سابق آمريكايي با هشدار دراين باره گفت: در قبال سوريه مرتكب اشتباهي بزرگ شده است زيرا اين ماجرا تاثير منفي بر امنيت آنكارا خواهد گذاشت، مانند فعاليت هاي نظامي گروه پ ك ك عليه آنكارا كه اخيرا رو به افزايش گذاشته است.
وي در ادامه با اشاره به عملكرد دوگانه آمريكا گفت: واشنگتن مي گويد كه به دنبال ثبات در خاورميانه است اما در عمل كمر به ويراني آن بسته است. همه بايد بدانند كه ماجراي سوريه و بي ثباتي در آن بر كل منطقه تاثير خواهد گذاشت و باعث بروز سونامي خواهد شد.
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف روز يكشنبه در گزارشي نوشت: تركيه، عربستان، قطر و آمريكايي ها طي ماه هاي گذشته به حمايت گسترده تسليحاتي از مخالفان دولت سوريه پرداخته، و با ساماندهي و آموزش نظامي، تلاش كردند آنها را فعالتر كنند. قطر نيروهاي ويژه خود را براي ارائه كمكهاي لجستيكي و آموزش به مخالفان اعزام كرد؛ عربستان پا را فراتر از اين گذاشته و در ايجاد مركز فرماندهي در 60 مايلي مرز تركيه و سوريه همكاري كرد؛ ماموريت اين مركز، آموزش و ارائه كمكهاي اطلاعاتي، نظامي و سلاح به عناصر مسلح است. رئيس جمهوري آمريكا نيز با عبور از مرحله زيرنظر گرفتن اوضاع، در فرماني دستگاه هاي آمريكايي را مامور كرد به صورت علني به مخالفان سوريه كمك كنند.
ديلي تلگراف خاطر نشان كرد: نمي توان نتايج و پيامدهاي «جنگ اشباح» در سوريه را پيش بيني كرد؛ البته كساني كه خواستار كمك بيشتر به عناصر مسلح در سوريه شده اند، بايد چشمهاي خود را باز كنند، چرا كه به نظر مي آيد آنها پيامدها و خطرهاي چنين جنگهايي را نمي بينند.
اين روزنامه با اشاره به پيامدهاي جنگ افغانستان تاكيد كرد: تجربه همكاري سعودي-آمريكايي در جنگ افغانستان و «جنگ اشباح» در اين كشور براي سالها موجب بي ثباتي و تقويت گروه هاي افراطي شد، و پيامدهاي وخيم آن تا خارج از مرزهاي افغانستان امتداد يافت.
هنري كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا به تازگي در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: آمريكا در سوريه با انتخابي بين «واقع گرايي» و «آرمانگرايي» روبرو نيست بلكه مشكل اصلي اين است كه اكنون كه القاعده وارد نزاع سوريه شده است، آمريكا بايد در همان جبهه اي قرار بگيرد كه القاعده قرار گرفته است.
يادآور مي شود طي سالهاي اخير در عراق نيز به واسطه نقش آفريني خائنانه آمريكا، عربستان سعودي، گروه هاي تروريستي وابسته به القاعده و سلفي ها مجال عرض اندام پيدا كردند. به دنبال پيگيري قضايي و امنيتي ترورهاي ساليان اخير نقش طارق هاشمي معاون رئيس جمهور عراق لو رفت. طارق هاشمي پس از اطلاع از اينكه تحت تعقيب قرار گرفته به كردستان و از آنجا به تركيه گريخت و با وجود اعتراض دولت عراق، از آنكارا پناهندگي گرفت!
افزايش تهديدهاي امنيتي ناشي از ترويج تروريسم در حالي دامن دولت تركيه را گرفته كه 10 روز پيش هم گروه هاي تروريست و مسلح در مرز باب الهواء به 30 تريلر و كاميون تركيه حمله كرده و ضمن غارت 9 كاميون، شماري از آنها را به آتش كشيدند.
برخي گزارش ها از اجراي پروژه صهيونيستي همزمان عليه كشورهاي اسلامي منطقه حكايت مي كند بدين ترتيب كه با ايجاد چالش آميخته با خشونت اخير در سوريه عملا توان دولت هايي نظير تركيه به جاي معارضه با رژيم اشغالگر قدس، وقف مهار يكي از حلقه هاي محور مقاومت ضدضهيونيستي شده و از آن سو بحث هايي نظير تروريسم و تجزيه طلبي رو به افزايش گذاشته است.

۱۳۹۱/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...