نسخه چاپی

ارتش افغانستان، پاكستان را تهدید كرد

رییس ستاد ارتش افغانستان با بیان اینكه نظامیان پاكستان با استفاده از ماشین‌های زرهی به شهرستان "گوشته" استان "ننگرهار"حمله كرده‌اند، گفت: اگر از راه‌های دیگر در متوقف كردن پاكستان ناكام شویم، ارتش علیه آنان اقدام می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، "قدم شاه شهیم" روزشنبه در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت که این حملات با واکنش و مقاومت نیروهای نظامی افغانستان روبرو شده است.

وی افزود: روز پنجشنبه هفته گذشته ازاین منطقه دیدن کرده و شواهد زیادی را ازحملات نظامیان پاکستان به خاک افغانستان، با خود آورده که در زمان مناسب به رسانه ها اعلام خواهد کرد.

فرمانده ارتش افغانستان افزود: در درگیری نیروهای افغان با نظامیان پاکستانی یک سرباز افغان بنام «احمد بلال» کشته شده است.

وی گفت که نیروهای ارتش برای حمایت از نیروهای مرزی آماده اند و اگر راه های دیگر برای متوقف شدن حملات پاکستان ناکام شود، ارتش علیه آنان اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از درگیری گسترده نیروهای افغان و طالبان در تمام استان های افغانستان خبر داد و افزود: در تمام این درگیری ها شبه نظامیان طالبان با شکست سنگین مواجه شده و اکنون در حالت دفاعی قرار گرفته اند.

وی گفت که نیروهای افغان شهرستان«اشکمش»دراستان تخارو«چهاردره» قندوز رااز وجود طالبان پاکسازی کرده اند.

وی افزود: که در درگیری های استان های قندز، غزنی، کاپیسا، بغلان و دیگر مناطق افغانستان اجساد زیادی از دشمن در میدان نبرد باقی مانده و دشمن شکست خوردند.

شهیم اضافه کرد که در عملیات نیروهای ویژه افغانستان در استان قندوز «قاری سلیم» فرمانده ارشد گروه طالبان دستگیر شد و شورای های تقلبی «کویته»، «پیشاور» و «میرامشاه» محکوم به شکست هستند.

شهیم عملیات یک ساله وزارت دفاع افغانستان بنام «شفق»راموفق ترین عملیات علیه طالبان دانست که گروه طالبان زمین گیر کرده است.

«فیض الله ذکی» معاون شورای امنیت افغانستان نیز در این نشست از حمایت منسجم جامعه جهانی از دولت افغانستان خبر داد و گفت که دولت افغانستان در عرصه دیپلماسی دستاوردی های خوبی در یکسال گذشته داشته است.

وی افزود: امروز جهانیان می دانند که تروریست ها از خاک پاکستان تجهیز و حمایت می شوند.

۱۳۹۵/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...